Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
Kena skrev:Jepp, handlar det mesta därifrån. Bra priser men tar länge för dem att skicka iväg delar. Beställde tex styrleder i söndags och fick mejl fredag att de skickades. Köpte bromsdelar därifrån i augusti, det tog 11 dagar att få dem till Luleå varv 2 dagars frakt i Sverige. Brukar köpa Lemförder delar.

Ja e väl det bästa e väl OEM så borde vara d bästa
av MickeM
Andra utlåtande:

Kört med dåliga styrlager och länkarm.

Min drog åt höger vid acc med husvagn.
Däcken blev snedslitna också.
Bytte länkarm då vänstra hjulet kunde röra sig fram/bak vid kraftigare belastning.
Kändes inte när man ryckte i hjulet, men syntes, om man tittade när en medhjälpare tvärnitar framför en.
Även en hjulinställning gjordes givetvis.

Nu går den spikrakt.

Styrlagren låter än, men bara låter.
Står på todo listan framöver.....
av S80Frälst
MickeM skrev:Andra utlåtande:

Kört med dåliga styrlager och länkarm.

Min drog åt höger vid acc med husvagn.
Däcken blev snedslitna också.
Bytte länkarm då vänstra hjulet kunde röra sig fram/bak vid kraftigare belastning.
Kändes inte när man ryckte i hjulet, men syntes, om man tittade när en medhjälpare tvärnitar framför en.
Även en hjulinställning gjordes givetvis.

Nu går den spikrakt.

Styrlagren låter än, men bara låter.
Står på todo listan framöver.....

Styrlagret kan med uppvisa samma beteende.
Det märker man om du hissar upp bilen. Bort med däcket och dra o tryck med handen. Då syns det ifall det glappar.
Så var det med min bil med.
av MickeM
S80Frälst skrev:Jag menar den inre styrleden. Ser ut som denna.
https://www.skruvat.se/Styrled-inre-P50 ... oCOZ7w_wcB
Ja, glappande inre styr-LED, ger ju glapp styrning, och därmed fel i framvagnsinställningen.
Då kan den gå hur dåligt som helst efter vägen.

Men styr-LAGRET (högst upp på fjäderbenet) och dess fjädersäte med bussning, ger inga direkta fel i framvagnsinställningen.
Dom bara låter illa i gupp, och/eller när man vrider hjulen.

(Styrlagringen/fjäderbenslagring och allt vad den kallas är två olika delar egentligen. Lager och fjädersäte, men bytas oftast tillsammans)

Bli inte paff om besiktningen inte finner nått fel.
Deras utrustning drar hjulet ut/in, medan detta upptäcks med kraft framåt/bakåt.
av volvov702002
MickeM skrev:
S80Frälst skrev:Jag menar den inre styrleden. Ser ut som denna.
https://www.skruvat.se/Styrled-inre-P50 ... oCOZ7w_wcB
Ja, glappande inre styr-LED, ger ju glapp styrning, och därmed fel i framvagnsinställningen.
Då kan den gå hur dåligt som helst efter vägen.

Men styr-LAGRET (högst upp på fjäderbenet) och dess fjädersäte med bussning, ger inga direkta fel i framvagnsinställningen.
Dom bara låter illa i gupp, och/eller när man vrider hjulen.

(Styrlagringen/fjäderbenslagring och allt vad den kallas är två olika delar egentligen. Lager och fjädersäte, men bytas oftast tillsammans)

Bli inte paff om besiktningen inte finner nått fel.
Deras utrustning drar hjulet ut/in, medan detta upptäcks med kraft framåt/bakåt.
nej besiktningen gav ingenting, blanka papper. vad menar du att en styleds fel bara upptäcks i krafter framåt och bakåt, så det är inget man alltså kan känna om man rycker hjulet i 9-3 greppet alltså ?

Är det någon som har en bra lösnin[…]

Uppdatering: Tog ut säkring till CEM (nr 27) […]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr må[…]

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]