Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slasse
Som topic lyder. Får man in en 2040mm stor innerdörr i bagageluckan med lite trixande? Enligt bruksanvisningen så är 1878 mm men går det ändå?
av andersuw
Möjligen går det om du lägger dörren lite snett över passagerarstolen fram (med ryggstödet på den stolen framfällt förstås). Annars är det väl bara att köra med luckan lite öppen där bak. Är ju inget större problem om du inte skall långt och vädret är skapligt. Jag har kört en drygt tre meter lång diskbänk i min 855:a och två meter höga kyl- och frysskåp i min V70N, då med öppen lucka där bak förstås.
"Metiri is scire" Att mäta är att veta
Användarvisningsbild
av Slasse
Okej. Jag gör ett försök. Det är in innerdörr 2040x825 i storlek.
Användarvisningsbild
av frasse4
Om du lägger den uppe på nackstöden i fram och lutar bak så går den nog in. Är det ett säkert sätt att lasta på? Nja...
Användarvisningsbild
av Slasse
frasse4 skrev:Om du lägger den uppe på nackstöden i fram och lutar bak så går den nog in. Är det ett säkert sätt att lasta på? Nja...
Jag lägger dottern under dörren så får hon hålla i den när vi kör :-)-)
Användarvisningsbild
av Perra83
Fick in en innerdörr i min gamla V70R -98. Kan dörren ha mätt 9×21? Och jag tror faktiskt att ja la den upp på nackstödet på passagerarstolen fram. Det borde alltså gå i en nyare V70.
av andersuw
Man kan som sagt annars fälla ryggstödet på passagerarstolen så går det kanske lite lättare. Se upp med vassa kanter och hörn bara så att det inte blir märken i vare sig bil eller dörr.
Användarvisningsbild
av MartinS
Fäller du passagerarstolen fram så går det utmärkt i en V70. Jag har kört hem fem innerdörrar så, samtidigt.
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]