Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Jag fyller hellre på fler gånger under vintern och har bra lyse.

Personligen tycker jag den dära HT spolningen gör varken till el från, jag körde 80mil förra veckan utan försämrat lyse, jag torkade av dom innan jag for för de hade blivit lite dassiga efter slasket som var. Jag har inte kört med lyktspolning sedan jag köpet bilen och har då inte märkt av något försämrat lyse iaf.

HT spolningen gör ju iaf bara några ränder i skiten i bästa fall.

Då Volvo hade riktiga torkarblad som torkade av lyktorna då funkade det, man dagens HT spolning fyller ingen funktion, det finns gott om fabrikat som inte har lyktspolning idag och det funkar alldeles utmärkt, iaf de jag har kört
Derank skrev:
joel80 skrev:Jag fyller hellre på fler gånger under vintern och har bra lyse.

Personligen tycker jag den dära HT spolningen gör varken till el från, jag körde 80mil förra veckan utan försämrat lyse, jag torkade av dom innan jag for för de hade blivit lite dassiga efter slasket som var. Jag har inte kört med lyktspolning sedan jag köpet bilen och har då inte märkt av något försämrat lyse iaf.

HT spolningen gör ju iaf bara några ränder i skiten i bästa fall.

Då Volvo hade riktiga torkarblad som torkade av lyktorna då funkade det, man dagens HT spolning fyller ingen funktion, det finns gott om fabrikat som inte har lyktspolning idag och det funkar alldeles utmärkt, iaf de jag har kört
Det borde väl fungera ungefär lika bra/dåligt som att köra en gammal bil med trasiga strålkastartorkare? Alltså lite beroende på hur känslig man är. Riktiga torkare är guld värda ;)

Sen beror det väl på var man kör. Slaskig landsväg kan innebära spolning av rutan efter varje möte, då går det åt fort. Torrt inget alls.
Vart en hemresa på 56 mil idag! :shock:
Medelförbrukning 1,1l/mil och höll en hastighet oftast på 125-130km/h, vart till o med soppa över :lol:
Första trippen drog den 1,21l/mil med en hastighet på oftast 140km/h, men soppan räckte knappt då! Bilen kanske har blivit inkörd nu :lol:
Blir en rejäl tvätt nu till helgen!!
Minskningen har med största sannolikhet med minskad hastighet att göra. Testa vid tillfälle att köra en tank i laglig hastighet så kommer du troligen ligga på förbrukning neråt 0.9l/milen eller mindre.
joel80 skrev:Minskningen har med största sannolikhet med minskad hastighet att göra. Testa vid tillfälle att köra en tank i laglig hastighet så kommer du troligen ligga på förbrukning neråt 0.9l/milen eller mindre.
Ja man börjar ju alltid hålla hastigheten i början....sen klickar det till lite på farthållarens knapp :roll:
Kanske blir ännu en långresa nu till helgen igen, får se om man tar flyg eller om bilen behövs för att ta sig runt.
Då ska jag testa och faktiskt för en gångs skull hålla hastigheten hela vägen. Ska försöka att inte hamna mitt i rusningstrafiken i Stockholm, tror jag sparar en 5-6? liter då!
  • 1
  • 670
  • 671
  • 672
  • 673
  • 674
  • 1912
Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?