Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har aldrig haft problem med det i Sundsvall men det är några år sedan jag körde privat. Men jag byter i November 2017 och skall köra privat blir det tjafs får arbetsgivaren köpa bilen och jag köper av dom.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Finns det någon som har en bra lösning på hjulval? Är på gång med en förmånsbil och kommer givetvis slå i taket, dock har vi 8 basbelopp att röra oss med (inkl vinterhjul).

Är frustrerad över Volvos prissättning på hjul. V90 är en bil som verkligen är byggd för 20 tummare men i Businessmodellen är 17 tum standard. Det kostar 9000 kr extra att välja 18 tum till sommardäck. Tittar man på vinterdäck så skiljer det bara 2300 kr för samma fälg med vinterdäck.

Finns det någon som har en lösning på denna issue, kan ju inte ha 17 tum på sommaren och 18 tum på vintern! Betala och var glad, jo men då ryker något annat tillbehör. Fånig tanke, ja kanske men just nu det som gör att jag tvekar inför en beställning.

Ja jag förstår att Volvo vill tj'äna pengar men 17 tum lyfter inte direkt imagen.

V90 D4 Business Aut
Nej, jag har redan idag den nya VEA motorn i min V70 tillsammans med den nyare 8- växlade automatlådan.

När jag provkörde V90 så frågade säljaren, visst är den fantastisk! Nja, så stor skillnad vet jag inte, svarade jag.
Jag var den förste som haft den kommentaren sa han. Men det beror ju på att jag redan är så van vid låda och motor och den kan jag inte tänka mig att byta. Dessutom så får tillbehören bara stå för 10% av priset inkl vinterdäck.

Men visst, med nuvarande V70 Sport BE Pro II så blir det mindre godis hur jag än gör.
Fick 10% rabatt rakt av direkt på en offertförfrågan via Bygg Din Volvo, på en V90 CC Pro T5.
494,000 kr i bygg din volvo, 445,000 kr på offerten. Kändes rätt bra med tanke på minimal arbetsinsats från min sida, kanske hade det gått få ännu mer med lite förhandling. Nu blir det nog inget köp då jag tappade suget efter testat vanliga V90.
miw skrev:Fick 10% rabatt rakt av direkt på en offertförfrågan via Bygg Din Volvo, på en V90 CC Pro T5.
494,000 kr i bygg din volvo, 445,000 kr på offerten. Kändes rätt bra med tanke på minimal arbetsinsats från min sida, kanske hade det gått få ännu mer med lite förhandling. Nu blir det nog inget köp då jag tappade suget efter testat vanliga V90.
Intressant, bra rabatt på en ny modell! Varför tappade du sugen?
Bruce71 skrev:Nej, jag har redan idag den nya VEA motorn i min V70 tillsammans med den nyare 8- växlade automatlådan.

När jag provkörde V90 så frågade säljaren, visst är den fantastisk! Nja, så stor skillnad vet jag inte, svarade jag.
Jag var den förste som haft den kommentaren sa han. Men det beror ju på att jag redan är så van vid låda och motor och den kan jag inte tänka mig att byta. Dessutom så får tillbehören bara stå för 10% av priset inkl vinterdäck.

Men visst, med nuvarande V70 Sport BE Pro II så blir det mindre godis hur jag än gör.
Beror ju lite på hur man ser det, V90 har ju i grunden en massa grejer som V70 inte har gällande såväl standardutrustning som options...
Derank skrev:Kommer du på en lösning att kunna använda ramavtal till privatköp får du gärna hojta till, har samma problem själv varje gång jag byter bil. Har 12% på Volvo och 17% på WV, men det är helt omöjligt att använda det till privatköp, säljarna på både Volvo och Berners har verkligen försökt men det går bara inte.
Får man fråga hur du får 17% på VW? :)
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 56
Service Peugeot 107 2007

Nu i eftermiddags har jag fått hem delarna […]

Kolla så "släpskon" nå[…]

Då har jag äntligen tagit tag i detta o[…]