- lör 05 nov 2016, 16:06
Testade med kabeln direkt från tändspolen och höll den nära jord, här får jag ett mer konstant flöde av gnistor.
Moderator: Moderatorer
Patrik1975 skrev:Testade med kabeln direkt från tändspolen och höll den nära jord, här får jag ett mer konstant flöde av gnistor.Då känns det ju inte som spolen trots allt.
Hilmer skrev:Det är inte säkert att spolen orkar tända stiften trots att det finns gnista på spolen, likadant kan det vara med stiften, det kan finnas gnista när man har dom ute men det orkar inte när dom sitter monterade.Håller med.
Så just nu är väl tändspolen det mest troliga delen att byta ut.
Edit:
Patrik1975 skrev:Testade med kabeln direkt från tändspolen och höll den nära jord, här får jag ett mer konstant flöde av gnistor.Då känns det ju inte som spolen trots allt.
Har du kontrollerat om det finns gnista på stiften nu?
Om spolen ger gnista så är det ju något efter spolen som felar.
Hilmer skrev:Stående i kombination med strömlöshet kan göra att systemet måste köra sin cykel för att kolla att allt står rätt till, i detta fallet handlar det om ABS och Tracs som måste ha en hastighet över 30km/h för att kunna kontrollera systemet.Jag tog bilen på en sväng idag innan jag ställde in den i garage för vinterförvaring. Med sommardäck på vågade jag mig inte upp över 50km/h.
Så om du inte kört något med bilen eller främst inte varit över 30km/h så kan det vara en lösning på detta.
Kanske dålig kontakt, ska försöka […]
Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]