NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikhan
Hej!
Har problem med att högerljuset ibland dippar ner vid start har fått strålkastaren utbytt då dom på Volvo sa att det var nån justeringskruv som var trasig men felet kvarstår.Är det någon som haft samma problem, isåfall var var det för fel?
Användarvisningsbild
av Lilja
Om du fått strålkastaren utbytt och problemet kvarstår hade jag åkt tillbaka till volvo. Inte direkt så du ska slänga ut en massa pengar på saker som inte åtgärdar problemet.
Användarvisningsbild
av mikhan
Fick strålkastaren utbytt på garantin,då den hade vart bytt en gång innan för 10mån sedan...så jag har inte lagt ut en massa pengar än i alla fall...
av kennebrant
Det är inte givaren på bakaxeln som spelar strålkastaren ett spratt??
av nscho
Jag har nog samma fel.

Min S40 2.4i 2004 fick strålkastarna utbytta 2005 (en recall på 2004:orna pga fuktproblem). Vid nästa service, 2006, såg verkstaden att bägge strålkastare var för låga och de gick inte att justera, det berodde på att någon justeringsskruv var trasig. Egentligen hade garantin gått ut (13 månader sedan förra servicen...), men de tog det på goodwill.

Jag har någon gång nyligen sett det där med högerljuset vid start, men jag trodde det var jag som hade bilen parkerad lutande i och med att det försvinner efter ett tag. Antagligen har jag samma fel som du har. Skoj att veta att man kommer att få byta ut fanskapen mot nya för 5000:- i framtiden. :x
Användarvisningsbild
av mikhan
Dom på volvo trodde också att det var justeringskruven som var trasig men det verkar inte va så,kanske kan vara en givare som krånglar som ett föregående inlägg sa men då tycker man att bägge ljusen skulle krångla.
Mitt ljus rättar inte till sig efter ett tag utan det dippar ner och stannar där...kan ställa sig rätt nån gång när man startar bilen men inte ofta :???:

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]

Hej Har du löst problemet? Mvh Peter