Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anna1984
Derank skrev:
anna1984 skrev:
apersson850 skrev:Det går ju att förlänga Volvo On Call när det går ut. Varför inte göra det istället? Det är ju mycket bättre än en fjärr till värmaren.
Känns onödigt att ha voc bara för att starta bränslevärmaren. Det inte det är värt att ha det övriga funktionerna. En bärgare kan man ju alltid ringa själv om bilen mot förmodan pajar.
här är ett alternativ annars:

http://autopluginstore.com/index.html
Vet inte om sidan uppdaterats under dagen. Men nu står det helt plötsligt att alternativet med app är Discontinued..
av Addict
keroan skrev:Jag skulle då aldrig betala 3000:- för nåt sånt där som inte är certifierat av Volvo.
Men nån kanske vill bli testpilot? Så får vi andra veta vilka "biverkningar" det ev får på bilens övriga system.
Funkar finfint!
Användarvisningsbild
av apersson850
Om man tänker ge över 3000 för en grunka som bara fjärrstartar värmaren, men inte vill betala mindre (varje år, förvisso) för VoC, som kan åtskilligt mer, då tycker jag man ska tänka en gång till.
Användarvisningsbild
av Derank
gemene man vill starta värmaren och inget annat och då funkar en OBD dosa för 1500pix ypperligt, el en appstyrd för 3000pix, jag skulle personligen int ebetala en ettöring för VOC
av andersuw
anna1984 skrev:Vet inte om sidan uppdaterats under dagen. Men nu står det helt plötsligt att alternativet med app är Discontinued..
Nja. Det ser ut att ha funnits en äldre version med app kallad GSM-V2 som nu ersatts av en nyare version med app kallad Therminal-V2.
av andersuw
Derank skrev:gemene man vill starta värmaren och inget annat och då funkar en OBD dosa för 1500pix ypperligt, el en appstyrd för 3000pix, jag skulle personligen int ebetala en ettöring för VOC
Nu är ju inte alla fullt lika gemena som du. Själv kan jag tänka mig att betala lite för det som ingår i VoC-abonnemanget vid sidan av värmarstyrningen. Men visst, den senare är en huvudfunktion och om det bara är den man vill ha finns det andra lösningar som kan vara mer ekonomiska i det långa loppet.
Användarvisningsbild
av apersson850
Då har gemene man inte vett att ta tillvara på det mervärde som ändå finns. Påminnelse om man glömt låsa bilen, möjlighet att låsa från appen, låsa upp om någon annan kört så man inte själv har nyckeln, kolla om man behöver tanka för att köra till X (inte säkert man vet om man inte själv kört senast), inte bara fjärrstart med också möjligheten att programmera timern för värmaren via telefonen osv. För att inte tala om möjligheten att plocka ut jobbresorna ur loggen och sen maila dem till sig själv. Gör reseräkningarna till en baggis att få ihop. Allra smidigast om man kommer överens med ekonomi om att bifoga Exceldokumentet som man får till reseräkningen, så är det klart sen.
av anna1984
apersson850 skrev:Då har gemene man inte vett att ta tillvara på det mervärde som ändå finns. Påminnelse om man glömt låsa bilen, möjlighet att låsa från appen, låsa upp om någon annan kört så man inte själv har nyckeln, kolla om man behöver tanka för att köra till X (inte säkert man vet om man inte själv kört senast), inte bara fjärrstart med också möjligheten att programmera timern för värmaren via telefonen osv. För att inte tala om möjligheten att plocka ut jobbresorna ur loggen och sen maila dem till sig själv. Gör reseräkningarna till en baggis att få ihop. Allra smidigast om man kommer överens med ekonomi om att bifoga Exceldokumentet som man får till reseräkningen, så är det klart sen.
Nu handlar ju diskussionen om alternativ till fjärrstart. Om du tycker att du behöver Voc så good for you. Jag vill dock bara ha fjärrstartern. Jag har koll på när jag behöver tanka, har låst bilen etc. Så du kan lägga ner din diskussion som går ut på att om alla hade lika mycket "vett" som dig så förstår dom att voc är bättre. Det finns inget rätt eller fel. Du får acceptera att folk har olika behov och önskemål.
Användarvisningsbild
av keroan
Behöver man inte ha nåt GSM-abonnemang till den där Therminal-V2 grunkan?
I så fall tillkommer ju en kostnad beroende på vilket abonnemang man tecknar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??