Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Statsminister
Nått måste vara galet med min bil, 8 av 10 gånger så fungerar inte kontakten med PCC, detta trots att jag står säg 10 meter från bilen. Detta händer med båda fjärrkontroller (elbaklucka, lås, lås upp), spelar ingen roll om jag står 2 eller 20 meter bort. Men, de resterande 2 av 10 fungerar det klockrent oavsett avstånd. När det gäller keyless (lås, lås upp och start) så fungerar det perfekt varje gång.

När jag hade bilen inne på service för ca 3 veckor bad jag service killen kolla upp det. Han hittade inga felkoder och självklart så funkade det för honom när han testade. Han mätte upp bägge batterierna i nycklarna, inget fel. Så uppdaterade han datorn och vi skulle utvärdera efter det. Nu såhär några veckor senare så är felet fortfarande kvar, grymt irreterande och stå på parkeringen och trycka som en idiot för att luckan bak ska öppna sig!

Någon som har varit med om samma problem och vet vad lösningen var?

Min bil är en XC70 D4 AWD Classic uttagen 201510**
av Kimmen90
Kan det vara något larm eller dylikt som stör i närheten av din parkering. Testat om det fungerar på annat ställe?

Hade en garagegranne vars MClarm störde min nyckel.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Låter annars som ett sntennproblem, under förutsättning att det händer överallt och med olika nycklar där batterierna är nybytta.
av tunnis
Hade samma fel på min och då bytte Volvo mottagaren i bilen och vips så funkade det som det ska när tydligen ett ganska vanligt fel att mottagaren ger upp m
Användarvisningsbild
av Statsminister
Tack för svar. Har inget i OBD kontakten och det händer på på fler ställen, både vid huset hemma och diverse parkeringar. Får kontakta verkstaden igen, låter det som!
Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]