Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av keroan
anna1984 skrev:Känns onödigt att ha voc bara för att starta bränslevärmaren. Det inte det är värt att ha det övriga funktionerna. En bärgare kan man ju alltid ringa själv om bilen mot förmodan pajar.
Man får ju också meddelande om larmet löser ut. Och om man glömt att låsa bilen. Och om nåt fönster är öppet. Och var bilen befinner sig. Och har man ställt bilen på en större parkering och inte hittar den så kan man be bilen blinka eller tuta.
Sen om det är värt pengarna är upp till var och en att bedöma. Jag tycker definitivt att det är värt pengarna.
Användarvisningsbild
av Derank
anna1984 skrev:
apersson850 skrev:Det går ju att förlänga Volvo On Call när det går ut. Varför inte göra det istället? Det är ju mycket bättre än en fjärr till värmaren.
Känns onödigt att ha voc bara för att starta bränslevärmaren. Det inte det är värt att ha det övriga funktionerna. En bärgare kan man ju alltid ringa själv om bilen mot förmodan pajar.
här är ett alternativ annars:

http://autopluginstore.com/index.html
Användarvisningsbild
av fjohan82
Får man inte varningsmeddelande i displayen varje gång man startar bilen om man inte förlänger sitt VOC? Känns som att pengen för VOC är värd det för att slippa detta meddelande...
Hade en hyrbil tidigare i höstas som hade detta "fenomen". Jag var glad när jag slapp den bilen...
av anna1984
Derank skrev:
anna1984 skrev:
apersson850 skrev:Det går ju att förlänga Volvo On Call när det går ut. Varför inte göra det istället? Det är ju mycket bättre än en fjärr till värmaren.
Känns onödigt att ha voc bara för att starta bränslevärmaren. Det inte det är värt att ha det övriga funktionerna. En bärgare kan man ju alltid ringa själv om bilen mot förmodan pajar.
här är ett alternativ annars:

http://autopluginstore.com/index.html
Ser definitivt intressant ut. För ca 3000kr får man både styrning med bilnyckeln samt app.
Användarvisningsbild
av keroan
Jag skulle då aldrig betala 3000:- för nåt sånt där som inte är certifierat av Volvo.
Men nån kanske vill bli testpilot? Så får vi andra veta vilka "biverkningar" det ev får på bilens övriga system.
av dabman
Såg i en annan tråd att det kostar ca 3000:- (år 2014, bäst att kontrollera dagens pris) att aktivera nyckeln som fjärr för värmaren. Bara programvara, allt annat är redan på plats - gäller MY13 och framåt.
av anna1984
dabman skrev:Såg i en annan tråd att det kostar ca 3000:- (år 2014, bäst att kontrollera dagens pris) att aktivera nyckeln som fjärr för värmaren. Bara programvara, allt annat är redan på plats - gäller MY13 och framåt.
Vad är det för räckvidd på fjärren?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]

På min XC70 -13 så har jag fått […]