Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LazerHawke
volvobrasse skrev:Så nu har jag fått min T3:a med Polestar. Av testkörningen att döma så märker jag ingen som helst skillnad naturligtvis i vanlig körning i låga varv. Men när jag trycker på på i högre varv känns det en skillnad tycker jag.

Men fråga är: Är alltså T3:an och T4:an exakt 100% samma motor hårdvarumässigt? Dvs inget som helst som skiljer dom åt förutom mjukvaran alltså?
Att du inte märker någon direkt skillnad beror ju på att vridet är oförändrat det är ju vridet som ger knuffen :)
av grålle1
LazerHawke skrev:
volvobrasse skrev:Så nu har jag fått min T3:a med Polestar. Av testkörningen att döma så märker jag ingen som helst skillnad naturligtvis i vanlig körning i låga varv. Men när jag trycker på på i högre varv känns det en skillnad tycker jag.

Men fråga är: Är alltså T3:an och T4:an exakt 100% samma motor hårdvarumässigt? Dvs inget som helst som skiljer dom åt förutom mjukvaran alltså?
Att du inte märker någon direkt skillnad beror ju på att vridet är oförändrat det är ju vridet som ger knuffen :)
Däremot håller den kvar vridet i högre varvtal med polestar (och T4)... och därför känns det på högre varv..... Så dina upplevelser är helt förklarliga och med verkligheten överensstämmande :)
Och jag kände precis likadant i min gamla T3:a när jag (precis som du) optimerade min gratis... som så många andra: inget jag skulle lagt pengar på.
Användarvisningsbild
av frasse4
Borde väl även ingå ett D2 och T2 märke så har man i alla fall ett val...
Användarvisningsbild
av frasse4
Alltid kan man reta någon vid rödljuset...

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]