Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Därför jag oxå frågade om det var bara denna bil eller modellen och om några andra hade liknande problem. Undrar bara vad förre ägaren pysslat med för å få listerna så där.
Jag såg det inte förrän efter volvo hade bytt framrutan, de grabbarna behöver väl inte klämma nåt i dörren väl?
Efter den stått i garaget titta jag lite nogare runtom igen, jag har hela listen platt upptill höger bak, i o m att hela är intryckt har jag inte sett att den är intryckt, fram höger är vagare men på väg, så jag har lite platta lister i alla dörrhål mer eller mindre, en del går att peta ut men den som jag ska få bytt går inte att peta ut ens. Kan inte tänka mig att det är förra ägarens fel, vad kan han ha gjort, det borde va nåt fel i den där gummilistbatchen, el alternativt konstruktionsfel av nåt, fast då borde flera ropa till här än två.
Ok hämtat bilen och ja nya gummilisten blev mycket bättre, dock ser men ju att den blir rätt mycket ihopklämd av dörren för den nya listen tar en halv sekund att ta sig från klämd till ja normalläge eller vad man ska säga när man öppnar dörren, man kan förstå om den förra listen gav upp, det konstiga var väl att den gav upp bara en kortare sträcka. Men ja ja.
Så gav jag alla lister en omgång med vanlig vaselin jag köpt på apoteket. läste nånstans att silikon kunde torka ut och vaselin var en gammal beprövad huskur. Så nu skall inga dörrar fastna i vinter och se ifall de andra blir mer fjädrande av vaselin om de kanske var torra.

Dock, så bytte de ju oxå grenrörspackning, finns det nån liten chans att det ger en prestandahöjning, tyckte bilen var piggare nu?!? Eller kan han ha gjort nån liten uppdatering som gav mig nån häst extra? Eller är det bara jag som tyckte det kändes så för jag var så glad att få tillbakan?

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]