Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bankb
Beställde min V90CC i början på förra veckan. Fick leveransvecka 21 till att börja med, men såg idag att den uppdaterats till v18. Enligt säljaren som sålde bilen så ligger det även 3-4 veckors "luft" så att de ska hinna göra iordning bilen hos handlaren. Så i bästa fall så är det kanske ny bil redan i v 14 :)
av troubleshooter
Är det så, trodde man fick lägga på en vecka eller så för att återförsäljaren ska göra bilen klar för leverans

Visste att det skulle vara lång leveranstid när jag beställde, men skämtade lite med säljaren och sa att jag vill ha
bilen levererad på sommardärck första veckan i April, nu är min preliminära leverans flyttad till V13 från V15 så
det kanske komemr att stämma med mitt önskemål =)
av bankb
troubleshooter skrev:Är det så, trodde man fick lägga på en vecka eller så för att återförsäljaren ska göra bilen klar för leverans

Visste att det skulle vara lång leveranstid när jag beställde, men skämtade lite med säljaren och sa att jag vill ha
bilen levererad på sommardärck första veckan i April, nu är min preliminära leverans flyttad till V13 från V15 så
det kanske komemr att stämma med mitt önskemål =)
När la du din beställning? Funderar på om jag gjorde något dumt i att välja D4 istället för D5, kanske fått kortare leveranstid då.

Ja, han sa så säljaren, så jag hoppas verkligen det stämmer. För att lägga upp 4 veckor från det som står nu känns sådär :???:
av troubleshooter
La beställning för ganska exakt en månad sen nu, började med prel lev V18, sen V15 och nu V13, vet dock inte om det skulle skilja något i leveranstid, jag inbillar mig själv att det rullar ut fler D4 ur Torslanda än D5 (Tjänstebils effekten 8) )
Användarvisningsbild
av JanneP77
troubleshooter skrev:La beställning för ganska exakt en månad sen nu, började med prel lev V18, sen V15 och nu V13, vet dock inte om det skulle skilja något i leveranstid, jag inbillar mig själv att det rullar ut fler D4 ur Torslanda än D5 (Tjänstebils effekten 8) )
Precis samma här med min D4... Beställde 1 nov, fick först v18 som leveransvecka men har nu flyttats till v13.
Användarvisningsbild
av Robbi
rrc54135 skrev:Jag beställde för en månad sen och har haft leveranstid vecka 11 hela tiden trots ändring av färg från Savile till Osmium
Låter ju hoppfullt då jag måste göra ett par ändringar och vill inte hamna senare. Ska göra tvärtom, byta från osmium till seville då jag gillar mörkare.

Skickat från min iPad med Tapatalk
av Daniel23
Fortfarande ingen som vet/har hört nåt om produktionen kommit igång?
av petherf
Beställde också för en månads sedan, fick först v20 som ändrades till v18. Pro med D5 och luftdämpare soltak nästan max utr .Hoppas på tidigare leverans.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

....Plus att Volvo inte vill göra något[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]