Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rosemax
Hej,

damen backade idag in i en sten.
Det har blivit ett litet märke i stötfångaren.

Självrisken ligger på ca 7000. Frågan är om hela stötfångaren behöver bytas eller kan man på något sätt reparera den befintliga? :x
Bilagor
IMG_0058.JPG
IMG_0058.JPG (1.7 MiB) Visad 717 gånger
Tack för svaren! Känns genast lite bättre att det troligtvis går att dellacka, till en förhoppningsvis lägre peng än 7000.

Parkeringssensorn piper så fint. Att det ändå lyckas bli kollision, ja vad ska man säga :shock: :)
"Parkeringssensorn piper så fint. Att det ändå lyckas bli kollision, ja vad ska man säga :shock: :) "

Svårigheten ligger väl lite i att veta var "nollpunkten" går. Man tänker när det tutar som mest: "Jag kan nog gå 5 centimeter till". Men det kunde man inte!
Det gäller att backa långsamt på slutet. Annars hinner inte varningssystemet med riktigt har jag märkt. Går det bara lite för fort kan det ta i där bak innan det piper konstant och man själv hunnit reagera på att så är fallet.
Rådlös skrev:
Svårigheten ligger väl lite i att veta var "nollpunkten" går. Man tänker när det tutar som mest: "Jag kan nog gå 5 centimeter till". Men det kunde man inte!
Inget svårt alls och det vet du ju själv. :) jag har drygt 30cm kvar när min piper som mest. Är man osäker så går man med fördel ut och kollar. Annars tror jag även att det står i manualen vad de olika pipen indikerar.
grillchips skrev:
Rådlös skrev:
Inget svårt alls och det vet du ju själv. :) jag har drygt 30cm kvar när min piper som mest. Är man osäker så går man med fördel ut och kollar. Annars tror jag även att det står i manualen vad de olika pipen indikerar.
Som en kollega sade "Det djävla hysteriska pipandet gör ju att man tappar koncentrationen och backar in i allt möjligt" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hade ett liknande problem. Mötte en hysterisk italienare i bergen och han brydde sig knappast om sin lilla fiat så jag fick skrapa min söta granna volvo mot berget. Slutade med att jag inte orkade med mer än att dutta i massor med lackstift och sen jobba hårt med att inte låtsas se det hela.
Närmar mig numera bara från bak-höger så jag slipper se det hela :-)

@XC60Recharge , Bilen jag har tittat på &[…]

Elpriset

Ser ut som om det är en glädjefaktor p&a[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]