Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Vad har du valt för vinterdäck till din T8?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Om det är mig du pratar med så köpte jag en T6:a, inte en T8:a. Vet inte vad det blev för vinterdäck, men enligt försäljaren är det bara premium som Volvo kör med. Så jag utgår från att de är bra.

"XC90 235/18" Friktion/Alu PREMIUM" står det på ordersedeln.
av Jacobsson
Väldigt spännande att hålla koll på "min Volvo"
Min låg först på lev V1 under en längre tid, sen blev det vecka 52, nu har den tills igår haft status orderlagd.
Nu står det lev v52 men byggd i Torslanda! En fantastisk text på skärmen, då känner jag att det är nära!
givetvis kommer det ta 2-7 dagar från lev till ÅF innan jag får den men det är skönt att se att fabriken verkar ligga i fas!
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Roligt! Berätta gärna när du får regnumret. Jag har fortfarande inte fått det, en vecka senare. Hoppas leveranstiden hålls (ska hämta den om en vecka, har de sagt).
av Jacobsson
Absolut, har din status "på väg till handlare"?
av Jacobsson
jag tror min säljare redan har reg nummer för min bil, han sa det sist i alla fall.
Sen är inget säkert i dagens samhälle, jag köpte en släpvagn för två år sedan. Den har ihopblandade regskyltar med nån annan så regnummer har inte rätt serienummer.
Så sen 6mån tillbaka ligger det på transportstyrelsens bord... sidospår..
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Fått bekräftat nu att det inte finns något regnummer än. Trist. Hur lång tid ska det ta och vem är det som fixar det? Volvo eller Transportstyrelsen eller nån annan?
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 44
Nästa elbil från Volvo?

Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2[…]

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]