Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Den uppdateringen får man köpa, den ingår inte i någon service. Min bil fick också stolvärmestart med den uppdateringen, men har haft elbakrutestart från början.
av Gigbyte
apersson850 skrev:Den uppdateringen får man köpa, den ingår inte i någon service. Min bil fick också stolvärmestart med den uppdateringen, men har haft elbakrutestart från början.
Men jag kan ju välja stolvärme av vid start i menyn? Då borde jag väl ha den?
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Ja, har du menyvalet så har du uppdateringen.
Dock går stolsvärmen bara på när det är kallt ute, tror gränsen är 10 grader och det är
bara förarstolen.
av Gigbyte
Wolfyswe skrev:Ja, har du menyvalet så har du uppdateringen.
Dock går stolsvärmen bara på när det är kallt ute, tror gränsen är 10 grader och det är
bara förarstolen.
Då är den funktionen trasig i min bil
av Gigbyte
StefanN skrev:Den funktionen är inte den till för att nollställa knappen? Alltså har du stolsvärmen på och stänger av bilen och har kryssat i " av vid start" så är den avstängd när du startar nästa gång, annars är den i det läget du stängde av den i?
Kan ju vara så, ingen som har en -11 som vet?
Användarvisningsbild
av apersson850
Min är ju en 2012. Nu när jag har fått den här funktionen i den bilen, den hade den alltså inte från början, så kan jag alltså få full värme i förarstolen på direkten, om det är +7°C eller kallare. Om funktionen inte är till, då får jag samma läge på värmen som jag hade när jag stängde av bilen.
Om det fungerade annorlunda på 2011, innan Sensus kom, det vet jag inte.
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]