Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av foffeloffe
Hej.
Jag ska köpa en volvo v70 2.4 t -00 på lördag o den verkar ha fel på abs styrenheten for det kommer upp följande.
Har testat att koppla loss båda polerna ifrån batteriet men felet kom tillbaka.

bromsfel stanna omgående kommer upp i displayen
motorlampan lyser orange
abs lampan lyser
antispinn lyser
samt varnings triangel orange

Min fråga är kan man köra den 55 mil ifrån gbg till sthlm utan att den går in i limp mode på vägen ?
om den kommer in i limp mode,kan man reseta limp mode genom att koppla loss polerna då?
Tacksam för svar :)

Mvh Kristoffer
Användarvisningsbild
av wissel
Personligen skulle jag inte chansa på detta. Det kan vara många olika orsaker
till dessa fel, allt från spruckna ABS kransar till anliggande broms, motorlampan "kan" vara
allvarligt. Men framför ABS felen är svåra o dyyyra att rätta till. Du kan troligen inte
resetta någonting med att lyfta på kabelskon heller. Permanent fel går inte att resetta, kommer tillbaka bums.
:(
wissel skrev:Personligen skulle jag inte chansa på detta. Det kan vara många olika orsaker
till dessa fel, allt från spruckna ABS kransar till anliggande broms, motorlampan "kan" vara
allvarligt. Men framför ABS felen är svåra o dyyyra att rätta till. Du kan troligen inte
resetta någonting med att lyfta på kabelskon heller. Permanent fel går inte att resetta, kommer tillbaka bums.
:(

Tack för svar.
Snackade med ägarn till bilen nu och han hade tagit en provtur och då hade den hostat till två ggr och sen en liten stund senare började oljelampan lysa så jag hoppar den bilen.. får leta upp nån annan på blocket istället...såå surt.

Kolla att luftförvärmningsspjälle[…]

Efter lite googlande är det så jag t&au[…]

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]

snö

Svarar till mig själv. Det går fort nu.[…]