Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joohans
Hej jag har börjat fundera lite på en s eller v60 funderat lite på en t4 hur är dom? Förbrukning? Svaga punkter på dom?
av Gasfoten
Hej joohans

Ser att du inget svar fått, vilken väl visar vilken ovanlig motor T4 (Vea) tyvärr är. ?:-/
Tyvärr, för det är en riktigt trevlig sak. Pigg och billigare än motsvarigheten på dieselsidan (D4).
Med mina mil per år (ca 1200-1500) och med min kör-cykel (många korta resor) så var detta bästa alternativet för mig.
Å ja, Jag är nöjd. skulle inte valt annorlunda idag.
Angående förbrukning så ligger jag strax under litern per mil. Men kom ihåg att det mycket korta resor och en fru som gillar
att utnyttja "resurserna" :D . På landsväg i laglig fart drar den någonstans mellan 0,55 och 0,65 :-O) .

Hittar du någon att provköra så tveka inte. :-)-)
av joohans
Tack för svar ska absolut provköra när ja hittar någon lite kul ändå att Volvo lyckats få ner bensiarna så lågt i förbrukning
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Nästa Volvo blir antagligen en T4:a. Ingen ekonomi att ha en D4:a för oss som kör 1000 mil om året. Fast vridet är jätteskönt.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
T4 har en trevlig motorton också. Iallafall den jag provade. Fast bensinare är svåra att hitta hos VOLVO återförsäljare.
av joohans
kollar lite allmänt just nu men köper ja nån så blir de runt 2011-2013 hur är s60 annars tänker service kostnad mm har kört audi ett tag å börjar sakna volvo igen. har även sett att det finns 2.0t också
Användarvisningsbild
av TommyP86
Tjejen åker v60 t3 r-design med optimering till 200hk. Samma som du söker, mer eller mindre.

Köp manuell. I övrigt är det en kanonmaskin, och jag själv som åker vea t5 trivs bra trots 45 hästar kort och att man får spaka själv.
Svaga punkter; motormässigt inte några, möjligen så är lådan lite långstegad på lägre växlar.
Bakvagnsbussningarna rostar och ska vara bytta och monterat tätningar, kolla ner i skärmarna från motorrummet, det brukar bli fullt med löv och skit där på icke facelift (nyare har isolering).
Annars det vanliga, kolla bromsar och hjullager.
Användarvisningsbild
av frasse4
Nej det är Ford Focus

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]