Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gizzmo82
Skal det ikke være varsel visst mann feks. har glemt å slå av lysene når man stopper bilen?
Jeg liker å dimme ned til parklys når jeg skal rygge inn til huset mitt for å parkere, og jeg skifter over til park og spredere når det er lyst ute. Da er det fort gjort å glemme å slå brytern over på aut/0 når man har stoppa bilen. (har skjedd noen ganger)
Er dette noe som evt kan programmeres i VIDA? Samme med hvilke kjørelys som skal brukes når bryter står i null? Har lyst til at aut. kjørelys skal være park/spredere når bryter står i null, og at xenon tenner når bryter står på aut.
av Lövet
Nej det finns ingen varning för glömt påslaget ljus på V70II.
Användarvisningsbild
av apersson850
Tanken är ju att parkeringsljus bara används när man ställer ifrån sig bilen på en plats där den behöver ha belysning tänd, och då gör man det medvetet och med avsikt, så då behövs inte något ljud.
I de normala körlägena slocknar ljuset automatiskt när man stänger av motorn.

Så har de uppenbarligen tänkt på Volvo, så därför finns inget varningsljud.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
De har tänkt annorlunda jämfört med i princip alla andra märken på marknaden. Inte bättre i min mening.
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]