Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helblodsprinsen
Då har min XC60 gått över till 3/4- på väg till Volvohandlare. Någon som vet hur många dagar det brukar ta från att den står på båten till att bilen kommer till Göteborg och får ett regnummer? Gissar på att leveranstiden från Göteborg till min ÅF kan variera men någon som har ett hum om hur lång tid det brukar ta? Mellersta Sverige- Norrköping
av matthh
Så här såg det ut för mig på min volvo

21/9 byggd
28/9 på väg till handlare

I verkligheten kom den till GBG 26/9 och fick reg nr.
31/9 på morgonen kom den till handlaren i mellersta skåne.

Så i mitt fall verkade det som om status "På väg till handlare" betydde på väg från GBG. Även om jag inte hoppas att den åkt runt på biltrailer i 3 dar. :)
av Helblodsprinsen
matthh skrev:Så här såg det ut för mig på min volvo

21/9 byggd
28/9 på väg till handlare

I verkligheten kom den till GBG 26/9 och fick reg nr.
31/9 på morgonen kom den till handlaren i mellersta skåne.

Så i mitt fall verkade det som om status "På väg till handlare" betydde på väg från GBG. Även om jag inte hoppas att den åkt runt på biltrailer i 3 dar. :)
Hur visste du att bilen fått regnummer? Var det din ÅF som kontaktade dig?
av matthh
Nej, det var jag som ringde till dem. :)
Av en slump råkade det vara samma dag som de fått bilen levererad, så jag fick regnr. Slår du sedan på regnr i transportstyrelsen så ser du vilket datum den reggades.
Så jag fick reda på det för i efterhand, du ser det inte i någonstans. Handlaren vet det ju dock samma dag som den reggas, för den skrivs ju först på dem.
av Mos24
Helblodsprinsen skrev:Då har min XC60 gått över till 3/4- på väg till Volvohandlare. Någon som vet hur många dagar det brukar ta från att den står på båten till att bilen kommer till Göteborg och får ett regnummer? Gissar på att leveranstiden från Göteborg till min ÅF kan variera men någon som har ett hum om hur lång tid det brukar ta? Mellersta Sverige- Norrköping
Troligen är den i Göteborg nu eller så är den på väg till din handlare.
Fick reda på av min handlare att min XC60 var i Göteborg den 12/11 och fått reg.nr.
Den 15/11 fick den status 3/4.
Den 20/12 stod den avlastad hos min handlare och jag fick mina första bilder på den.
Och nästa vecka får jag hämta den. :D
av Helblodsprinsen
Mos24 skrev:
Helblodsprinsen skrev:Då har min XC60 gått över till 3/4- på väg till Volvohandlare. Någon som vet hur många dagar det brukar ta från att den står på båten till att bilen kommer till Göteborg och får ett regnummer? Gissar på att leveranstiden från Göteborg till min ÅF kan variera men någon som har ett hum om hur lång tid det brukar ta? Mellersta Sverige- Norrköping
Troligen är den i Göteborg nu eller så är den på väg till din handlare.
Fick reda på av min handlare att min XC60 var i Göteborg den 12/11 och fått reg.nr.
Den 15/11 fick den status 3/4.
Den 20/12 stod den avlastad hos min handlare och jag fick mina första bilder på den.
Och nästa vecka får jag hämta den. :D
Det stämde, om allt går som planerat så hämtar jag bilen på torsdag nästa vecka :))))

Den har fått regnr. När jag söker på det så står regnumret dock på någon gammal släpvagn som är över 25 år gammal haha..
av grålle1
Jippiee.. preliminär leverans ändrades från v3 till v2 idag.... (sista dag för ändring var24/11, beställd 30/9).... men det kanske ändras tillbaka igen, får väl se..... drygt att vänta :roll:
av ak84
Vilka uppgifter ska man tro på, "min Volvo" säger att bilen är leveransklar v11 medan papperna jag fick hem från försäljaren säger v9-10? Hoppas man hinner få den innan vecka 11 så man kan ta den nya bilen upp till fjällen!
av Helblodsprinsen
ak84 skrev:Vilka uppgifter ska man tro på, "min Volvo" säger att bilen är leveransklar v11 medan papperna jag fick hem från försäljaren säger v9-10? Hoppas man hinner få den innan vecka 11 så man kan ta den nya bilen upp till fjällen!
Jag ska hämta min bil om ett par timmar. På minvolvo stod det igår 2 veckor kvar v.50. Idag har det ändrats till 1 vecka kvar v.50

Så totalt tog det exakt 10 veckor från att jag beställde min
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 203
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]