Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om du tittar uppåt i tråden ser du att det är fler som har försökt att få svar på frågan om värme i ratten, min beställning kunde ändras fram till igår så därför har jag legat på för att få ett svar, i bygg volvo ändrades tillvalet i morse
SundanceKid varför skulle någon ha trott på dig? Du är en okänd hen på ett forum. Man måste leverera fakta och gärna en källa om man ska bli trodd. Den mesta fakta som presenterats tidigare har sagt emot dig.
De stämmer som argasnickaren säger att igår så tog dom bort texten i inforutan till rattvärmen där de stod att r-designratt bytts till standardratt vid val. Han nämner även volvos kundsupport och Emelie som källa vilket gör han trovärdig.
Man får kanske till och med tacka argasnickaren för att han legat på :D
volvo90r skrev:SundanceKid varför skulle någon ha trott på dig? Du är en okänd hen på ett forum. Man måste leverera fakta och gärna en källa om man ska bli trodd. Den mesta fakta som presenterats tidigare har sagt emot dig.
De stämmer som argasnickaren säger att igår så tog dom bort texten i inforutan till rattvärmen där de stod att r-designratt bytts till standardratt vid val. Han nämner även volvos kundsupport och Emelie som källa vilket gör han trovärdig.
Man får kanske till och med tacka argasnickaren för att han legat på :D
Nej man är lite anonym här trots att man är lite involverad i Volvo.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Jag skulle för ett par veckor sedan lägga till B&W och R-designratt(med värme) och fick samma svar från min säljare som många andra fått, att det senare ej är kombinerbart. Medan säljaren(som f.ö är en vän till mig) skulle undersöka saken vidare, passade jag på att kontakta supporten som i sin tur skulle återkomma till mig snarast. De ringde/mejlade aldrig tillbaka.

Min säljare däremot skickade ett SMS efter några dagar, och en svettig emoji, om att bilen kommer att anlända utrustad med R-designratt och rattvärme. Jag vet inte hur det ordnades upp, bara att han fick prata med onödigt många personer och/eller avdelningar för att få det att hända. Antar att tipset till de som har fått ett "nej" till samma ändring som jag just har gjort är att ligga på och tjata, och att helst få din säljare att göra samma sak.

Kan tillägga att XC90 hade precis samma problem med kombinationen R-designratt och klimatpaket vid lansering som V90 har/hade.

Kommer inte ihåg namnet på kvinnan jag pratade med på supporten.
Bilen är beställd via en säljare på Bilbolaget i Hudiksvall.
Senast redigerad av 1 Australopithecus, redigerad totalt 0 gånger.
argasnickaren skrev:Det var ju konstigt eftersom både jag och volvo support inte har kunnat se det utan dom fick utreda det uppåt och efter 5 samtal och 1 mail under 2 veckor så fick jag svar i tisdags
argasnickaren skrev:...i bygg volvo ändrades tillvalet i morse
Märkligt...För i funktionen "byggdinvolvo" har jag kunnat lagt till värme i r-design ratten, i alla fall sedan ett par veckor tillbaka då jag sist pratade med min säljare om detta. Han kunde göra samma sak i "Byggdinvolvo" på sin dator men det var i affärssystemet som säljare använder sig av för att lägga en order som denna ändring inte godkändes.

Jaja...petitesser, men ändock märkligt att vi alla här har så olika erfarenheter av så från utsidan sett enkla men tillsynes onödigt krångliga funktioner och de kontakter vi har med Volvo. Skönt att det ordnat sig för några av oss i alla fall.
Senast redigerad av 2 Australopithecus, redigerad totalt 0 gång.
Har inte reflekterat över tillvalet rattvärme tidigare. Verkar rätt skönt men hade inte testat det innan.. förra veckan.
Lämnade då in min bil på värdering inför bytet, fick då låna en S90 med rattvärme. Fy tusan vilken skön känsla!
Skulle offra allt för den ratten!
Gick raskt och kollade min spec av XC90 och till min stora glädje fanns det med... puh!
Tur man bara svarar ja ibland :-)

För övrigt riktigt kul bil så ni som beställt, jag förstår er. Skulle jag inte ha behovet av 7 säten hade jag valt v90!
Den jag lånade var en rikligt utrustad D5
Har beställt följande:

V90 T5 Bi-fuel Inscription
Svart solid (ska folieras)
Klädsel RA00
Taxi drivlineavtal
Taxi V90 Grundpaket
Elstol passagerare
Parkeringskamera
Dekor dark flame birch
VOC
Subwoofer
Sportratt
Rattvärme
Bränslevärmare
Spolarmunstycke eluppvärmda
Bälteskuddar
El barnsäkerhetslås

V20 enligt min volvo men det tillkommer väl tid för gaskonverteringen.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 48
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Dett[…]