Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stabon
Hej! Jag har sett att mitt parkeringsljus fram lyser svagt när jag låser upp bilen, och startar jag motorvärmaren så lyser dom också svagt sen när jag har låst bilen så tar det en stund innan dom slocknar, tips på vad det kan vara.Bilen är en V70 D4 AWD -15
Mvh.Stabon
Användarvisningsbild
av keroan
Så där uppför sig min bil också. Även min skyltbelysning lyser svagt en stund efter att man låst bilen, men jag har bytt till led-lampor där.
Vad det beror på har jag dock inte tagit reda på, kanske kan få nåt svar här? :wink:
Kanske har nåt med led-lampor att göra?
Användarvisningsbild
av ER
Att skyltbelysnigen lyser svagt är inget konstigt om man bytt till LED. Bilen har nån form av kontrollström som dessa reagerar på och innan bilen "somnar" så lyser då dessa pga denna strömn då LED behöver väldigt lite för att lysa jmfr. glödlampa som denna kontrollström inte påverkar.
Var samma för mig med modulerna, men sen bytte jag till facelift-ljusen och då tjuvade jag ström till övre signaturljusen från just nummerskyltbelysningen och det i sin tur gjorde att bilen blev nöjd så numer lyser inte dessa moduler svagt trotts att det inte är canbus på dom.
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]