- tis 29 nov 2016, 08:28
Absolut kan du komma i kontakt med poliser och polisbilar i andra sammanhang. Och även köra utryckning i andra fordon än i polisbilar. Men nu handlar denna tråd just om polisbilar och specifikt hur dessa bilar beter sig i polisutförarande. Tesbana och allmänna provkörningar i all ära, men det går inte jämföra med körning i trafik där både chassi och bromsar går för Max. Med andra ord så har du inte en blekaste aning om hur en Saab polisbil känns på vägen i polisutförande under utryckning med hög last. Jag är inte ute efter att vara en besserwisser, jag har bara svårt för personer som sprider "erfarenheter" man uppenbarligen inte besitter.
AndreasThn skrev: Nej jag är inte och kommer troligtvis aldrig bli.Ja, en verklighet jag delar med de flesta av mina kollegor.
Dock finns det andra sammanhang där man kommer i kontakt med både poliser och polisbilar.
Uttryckning har jag oxå kört dock ej i polisbil.
Och nej är ingen "baksätetspassagerare"
Vad det gäller Saab verkar du ju ha din bild av verkligheten och det väll tur att du slipper de snart...
Absolut kan du komma i kontakt med poliser och polisbilar i andra sammanhang. Och även köra utryckning i andra fordon än i polisbilar. Men nu handlar denna tråd just om polisbilar och specifikt hur dessa bilar beter sig i polisutförarande. Tesbana och allmänna provkörningar i all ära, men det går inte jämföra med körning i trafik där både chassi och bromsar går för Max. Med andra ord så har du inte en blekaste aning om hur en Saab polisbil känns på vägen i polisutförande under utryckning med hög last. Jag är inte ute efter att vara en besserwisser, jag har bara svårt för personer som sprider "erfarenheter" man uppenbarligen inte besitter.
XC60 D4 AWD Classic Summum, Klimatpaket VOC, Lastpaket, Teknikpaket PRO, Onyx black, Polestar, Läderstol Sport, m-grå innertak, Titania 20", Vinterhjul 18" LEDA, Stylekit silver, stänkskydd f+b, stötfångarskydd bak, Spegelkåpor silver