- mån 25 jun 2007, 19:45
#112785
Kunde inte låta bli att byta bil med brorsan och känna om det är någon större skillnad mellan 2,4T och 2,5T. Nu var vi rörande överens
Något stämmer dåligt i hans kärra (V70 2,4T) som jämfört med min inte är alls lika rapp i responsen i turbo och vid starkt pådrag så kommer och går effekten hela tiden, som bilen inte vet hur mycket tryck den skall ladda.
Förutom att min var betydligt piggare så väsnas min mer när man släpper ut tryck efter acceleration. Ingen av bilarna är chippad. Kan brorsan ha problem med magnetventil eller kan det vara något annat utan att det visas för oss dödliga i displayen??
Erfarenheter ni andra?
skall det vara sån skillnad mellan 2,4T och 2,5T??
Något stämmer dåligt i hans kärra (V70 2,4T) som jämfört med min inte är alls lika rapp i responsen i turbo och vid starkt pådrag så kommer och går effekten hela tiden, som bilen inte vet hur mycket tryck den skall ladda.
Förutom att min var betydligt piggare så väsnas min mer när man släpper ut tryck efter acceleration. Ingen av bilarna är chippad. Kan brorsan ha problem med magnetventil eller kan det vara något annat utan att det visas för oss dödliga i displayen??
Erfarenheter ni andra?
skall det vara sån skillnad mellan 2,4T och 2,5T??
V40 R Design -17
(Såld 15-19 )XC60 D4 BE PRO GT Ocean Race MY 15
T15 (B14C) Krabat -56
(Såld 07-15) - V70N 2,5T Momentum MY05
(Såld- 11-14) - V60 D3 Geartronic Momentum MY12
(Såld 15-19 )XC60 D4 BE PRO GT Ocean Race MY 15
T15 (B14C) Krabat -56
(Såld 07-15) - V70N 2,5T Momentum MY05
(Såld- 11-14) - V60 D3 Geartronic Momentum MY12