Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
Hallå,

Min servicestatistik visade för ett par dagar sedan 1 månad, 600 mil (Boka service). Dock i morse (?) slog den över till 0 månader, 0 mil (Tid för service) helt sådär. Hur lång tid/många mil har jag på mig innan servicen blir överskriden? Vad godkänner verkstaden?

Ska in på service på torsdag, trodde dock inte att jag skulle behöva in förrn 7e dec då det var när jag köpte bilen förra året, på volvosidan står det preliminärt 7e dec.

/DS
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
Perra83 skrev:Boka service nu. Serva före än efter årsdagen.
Jag bokade servicen för en månad sedan till den 1a december, för att vara ute i god tid, dock enligt meddelandet verkar det inte vara i tillräckligt god tid :shock:
Användarvisningsbild
av Derank
DaltonSleeper skrev:Hallå,

Min servicestatistik visade för ett par dagar sedan 1 månad, 600 mil (Boka service). Dock i morse (?) slog den över till 0 månader, 0 mil (Tid för service) helt sådär. Hur lång tid/många mil har jag på mig innan servicen blir överskriden? Vad godkänner verkstaden?

Ska in på service på torsdag, trodde dock inte att jag skulle behöva in förrn 7e dec då det var när jag köpte bilen förra året, på volvosidan står det preliminärt 7e dec.

/DS

2mån alt 200mil får man överskrida utan att det gör något, och jag har överskridit mer utan att det gjort något. >Det enda du blir utan är assistansen som förnyas då du servat igen.

MIn förra V70 var uttagen i december månad och sista gången jag servade den var det maj månad, jag sköt på det lite varje år.
Användarvisningsbild
av joel80
Om du hämtat ut bilen ny bör det nog vara den dagen som kan räknas, även om räknaren troligen nollställts på fabriken eller direkt när den kom till handlaren. Har du service nästa vecka är det ju inte problem.

Och som Derank säger, man har viss marginal.
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
Derank skrev: 2mån alt 200mil får man överskrida utan att det gör något, och jag har överskridit mer utan att det gjort något. >Det enda du blir utan är assistansen som förnyas då du servat igen.

MIn förra V70 var uttagen i december månad och sista gången jag servade den var det maj månad, jag sköt på det lite varje år.
joel80 skrev:Om du hämtat ut bilen ny bör det nog vara den dagen som kan räknas, även om räknaren troligen nollställts på fabriken eller direkt när den kom till handlaren. Har du service nästa vecka är det ju inte problem.

Och som Derank säger, man har viss marginal.
Tack till er, uppskattas mycket!

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]