Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Det är inte bara poliserna som åker polisbil.... MUAHAHA ;-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
MartinS skrev:Det är inte bara poliserna som åker polisbil.... MUAHAHA ;-)
Så sant! Sen finns det motorjournalister som sätter bilarna på hårda prov, både här hemma och utomlands.
av KrilleW
fjohan82 skrev:
Så sant! Sen finns det motorjournalister som sätter bilarna på hårda prov, både här hemma och utomlands.

Välkommen tillbaka!

Det finns det absolut. Hänvisa gärna till något reportage där motorjournalister testar polisbilar. Kan vara kul att läsa deras åsikter ;)
av Exyzäta
Finns ju även baksätesåkarna, men deras intryck av resan brukar inte efterfrågas. ;-)
Användarvisningsbild
av Rillee
När jag blir jagad av polisen så hänger saabarna med bättre
av KrilleW
fjohan82 skrev:
KrilleW skrev: http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... il-123662/

http://www.vibilagare.se/reportage/kravande-poliskund

Första länken är ju tämligen meningslös så länge man inte är ute efter att få veta hur bilen byggs om.

Andra länken år lite beskrivande och den vidhåller det jag sagt om hur bra XC70 är.

Av någon anledning så verkade inte SAAB vara lika sugna på att låta journalister testa deras Bambi på hal is-bilar ;)
Användarvisningsbild
av AndreasThn
KrilleW skrev: Är du eller har varit polis?
Nej jag är inte och kommer troligtvis aldrig bli.
Dock finns det andra sammanhang där man kommer i kontakt med både poliser och polisbilar.

Uttryckning har jag oxå kört dock ej i polisbil.

Och nej är ingen "baksätetspassagerare"

Vad det gäller Saab verkar du ju ha din bild av verkligheten och det väll tur att du slipper de snart...
Användarvisningsbild
av JanneP77
KrilleW skrev:
Undrar vad de utvärderat i detalj? Lite underligt att BMW:n anses vara den bästa polisbilen men ändå föredrar man XC70:n. Är BMW:n då verkligen bäst??
Poängen för utryckningskörning t ex; Både XC70 och BMW får 9 poäng men i texten står att BMW:s "...stolar är för skålade och godkänns inte för polisbilar"". Hur kan den då få 9 poäng?
Tycker testresultaten är ganska detaljerade. Kolumnen till vänster står ju exakt vad man testat. BMW har väl fått en 9:a då den i det stora hela har mycket bra egenskaper vid utryckning, men att sätena är ett minus. Jag tycker personligen att det är ett skämt att de flesta Passaterna levereras med skålade sportstolar, vilket gör det oerhört svårt att sitta bekvämt med utrustning i bältet.

BMW har fått bäst resultat i vägegenskaper, men XC70 vinner i det stora hela om man ser till allt runtomkring som också är viktigt.[/quote]

Precis det som jag finner underligt. Du skriver att "XC70 vinner i det stora hela om man ser till allt runtomkring som också är viktigt".
Vad har då det här testet för relevans över huvudtaget? Har polisen ytterligare krav som inte redovisas i testet där BMW inte hänger med i konkurrensen? Poängmässigt hamnade ju XC70 sämre än BMW men ändå tycker polisen att XC70 är bästa polisbilen..? :?:
Har jag missat nåt?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 22

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]

Virvelspjäll

Du behöver nollställa/göra adaption[…]

Var köpa stödbatteri?