Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gentleman91
Hej

Har en volvo v70 02 modell 2,4 170hk automat

Jag undrar var och hur mycket de kostar att updaterar mjukvaran??? och kan man göra de själv (växellåda) Om ja skriv gärna ett guide annara förklara vilka ställen gör de pris o.s.v Tack!

Sen undrar jag va kostar de ca o byta alarmet?

Skulle vara tacksam för bra och nice svar!

PS Bor i skåne!

mvh
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Fråga 1: Bara hos Volvo. Men är bilen servad där borde den ha fått uppdateringarna den vägen. Senaste åren lär det väl knappast ha kommit så mycket ny mjukvara till V70N så det spelar nog ingen större roll om det var några år sen sist.

Fråga 2: Larmet består av ett gäng delar. Att byta allt lär kosta en vacker slant. Vad har du för problem mer specifikt?
av gentleman91
SBergdahl skrev:Fråga 1: Bara hos Volvo. Men är bilen servad där borde den ha fått uppdateringarna den vägen. Senaste åren lär det väl knappast ha kommit så mycket ny mjukvara till V70N så det spelar nog ingen större roll om det var några år sen sist.

Fråga 2: Larmet består av ett gäng delar. Att byta allt lär kosta en vacker slant. Vad har du för problem mer specifikt?

Tack!

böt batteriet i nykeln men den reagerade inte att öppna/stänga bilen samma med bagage lyckan försökt trycka hela tiden hålla i oxå men ingenting
Användarvisningsbild
av Dede
Fungera det inte att låsa upp med någon av nycklarna?

Känns mer som det är nyckeln som är trasig. Men testa med den andra nyckeln och se om det är samma problem med den.
av gentleman91
har bara en nykeln och kan öppna allt med nykeln såklart men inte med knapparna så de är det jag vill fixa... och böt ju batteriet men ändå funkar de ej... så va ska man göra?.... ?:-/
av Mickefix
gentleman91 skrev:har bara en nykeln och kan öppna allt med nykeln såklart men inte med knapparna så de är det jag vill fixa... och böt ju batteriet men ändå funkar de ej... så va ska man göra?.... ?:-/
Nyckeln har ju en sändare i sig som brukar vara initierad med larm och centrallåsanordningen och datorn i bilen Kan vara så att en säkring är sönder och denna enhet ej får ström. Kan säkert också vara så att datorn tappat koden för den nyckeln och att den behöver initieras. men förutsättningen är ju först och främst att nyckeln är hel och fungerar.
Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]

Ja värmaren behövs för att få[…]

Kolla att luftförvärmningsspjälle[…]

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]