Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Nagot jag retat mig pa var da jag hade bilen last men tvattade den for hand. Bilen var last men sa fort jag narmade mig nagon av dorrarna sa oppnade den sedan laste den automatiskt och sedan oppnade den igen. Efter ca 15 ggr las upp/las/las upp sa lessnade jag och la ur nyckeln i hallen. Kanske har jag missuppfattat nagot men sa har fungerade inte keyless i min gamla bil (V70 My15 med keyless) OK I-landsproblem men......
Användarvisningsbild
av philipsguy
Racetwin2 skrev:Nagot jag retat mig pa var da jag hade bilen last men tvattade den for hand. Bilen var last men sa fort jag narmade mig nagon av dorrarna sa oppnade den sedan laste den automatiskt och sedan oppnade den igen. Efter ca 15 ggr las upp/las/las upp sa lessnade jag och la ur nyckeln i hallen. Kanske har jag missuppfattat nagot men sa har fungerade inte keyless i min gamla bil (V70 My15 med keyless) OK I-landsproblem men......
Nej, det ska bara låsa upp när du lägger handen innanför ett handtag om det inte är så att nyckeln ligger i fickan och trycks mot något föremål eller liknande när du rör dig för att tvätta och du kommer åt öppna den vägen...
Det har hänt på min XC70 att den stått hela natten med luckan öppen för att jag råkat trycka in bakluckeknappen på nyckeln medans den låg i fickan och jag var inomghus...
Användarvisningsbild
av svergie2
Racetwin2 skrev:Nagot jag retat mig pa var da jag hade bilen last men tvattade den for hand. Bilen var last men sa fort jag narmade mig nagon av dorrarna sa oppnade den sedan laste den automatiskt och sedan oppnade den igen. Efter ca 15 ggr las upp/las/las upp sa lessnade jag och la ur nyckeln i hallen. Kanske har jag missuppfattat nagot men sa har fungerade inte keyless i min gamla bil (V70 My15 med keyless) OK I-landsproblem men......
Så är det även på V60 (alla bilar som har Touch på handtagen istället för gummiknapp), löses genom att lägga nyckeln inne i bilen! Bild

Skickat från min OnePlus 3
Användarvisningsbild
av Racetwin2
OK jag alltid haft en hysterisk spärr mot att lägga nyckeln i bilen då jag har släktingar som gjort det och fått nyckeln inlåst. Vet att det inte går på keyless men ändå något som tar emot. Nu vet jag varför jag spelade flipperspel :) tack för svar
Användarvisningsbild
av svergie2
Racetwin2 skrev:OK jag alltid haft en hysterisk spärr mot att lägga nyckeln i bilen då jag har släktingar som gjort det och fått nyckeln inlåst. Vet att det inte går på keyless men ändå något som tar emot. Nu vet jag varför jag spelade flipperspel :) tack för svar
Skulle det vara så får man väl ta till VOC eller extranyckeln i värsta fall Bild Men det går som sagt inte att låsa inne nyckeln Bild

Skickat från min OnePlus 3
av Truckdoktor
Hur är det igentligen med batteriförbrukningen, om ni lämnar extranyckeln i bilen? Kunde tänka mig, att bilens elsystem ej går i sovläge och drar extraström...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av intruder1400
Truckdoktor skrev:Hur är det igentligen med batteriförbrukningen, om ni lämnar extranyckeln i bilen? Kunde tänka mig, att bilens elsystem ej går i sovläge och drar extraström...

Är det olika på bilarna ? Min tänds panel en stund men slocknar om jag inte gör något
av Truckdoktor
Jag tänker på den osynliga "vänt-läge". Då nyckeln befinner sig i närheten, tror bilen ju att ägaren är nära och vill köra... Då väcka bilen alla Styrenheter, mm.

av wolv
Det jag stör mig på mest av allt med den nya nyckeln är att upplåsningsknappen sitter på motsatt sida av nödlägesknappen. Låser aldrig upp dörrarna med nyckeln, men då jag ska ta ur laddkabeln en viss tid efter att bilen låsts upp så måste jag trycka på upplåsningsknappen för att kabeln ska släppa från bilen. Knapparna kräver ett visst tryck och man måste ju hålla emot på motsatt sida...Så några gånger har jag lyckats få bilen att tjuta och blinka på grund av detta. Ännu ett i-landsproblem dock, men helt klart ett problem om man sätter värde på användarvänlighet. :)

Nummer 1 det är inge krav på att man m&[…]

Japp, men tack ändå!

Ok, jag bytte filter för ett 1/2 år sed[…]

Kan inte en servicebil komma förbi med en b[…]