Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trocklepna
Någon som har koll på textil/läder och elmanövrerad förarstol med minne?
Jag specade bilen med tygklädsel (Charcoal textil/läder R200) eftersom jag har tyg idag och gillar det skarpt + att budgeten inte tillät de extra pengarna för läder.
Men i beställningen ingår även elmanövrerad förarstol med minne. På "bygg din Volvo" appen så funkar inte den kombinationen (textil/läder R200 tas bort och blir till läder RA00) Men när jag läser beställningen på "Min volvo" så säger den R200 textil/läder.

Inte världens största grej, jag är mest nyfiken på ifall bilen kommer komma med tyg eller lädersäten.

skärmdump från minVolvo
Bilagor
Skärmavbild 2016-11-23 kl. 11.54.47.png
Skärmavbild 2016-11-23 kl. 11.54.47.png (141.89 KiB) Visad 563 gånger
av troubleshooter
INtressant att nivå benämningarna är ärvda från vanliga V90, Momentum och inscription fast de inte finns på Cross Countryn....
av Trocklepna
troubleshooter skrev:INtressant att nivå benämningarna är ärvda från vanliga V90, Momentum och inscription fast de inte finns på Cross Countryn....
Också tänkt på det, förmodligen är det samma system de använder i grunden. De fina namnen är bara till försäljningen :D
av Trocklepna
Grejjen är den att jag har i princip en momentum som är uppspecad till en inscription. Ändrar jag till CC pro och väljer samma paket och lull-lull så är priset detsamma, skillnaden blir lädersäten och dynförlängning (på priset i ByggDinVolvo appen iaf). Det är därför jag funderade kring lädersätena, ifall de kommer nu ändå...

Jag ska kolla med säljaren
Användarvisningsbild
av JanneP77
Nybton skrev:Integrerade slutrör är ett måste
Integrerade slutrör är standard på Cross Country. Finns ett stylepaket med "side scuff plates" och andra slutrör men de ser snarlika ut som standardrören...
av petherf
Någon som märkt att priserna verkar ha stigit på bygg min bil?
Min bil har stigit ca 25 000 kr?
Jag har skrivit kontrakt och undrar nu vad som kan hända, kan bilbolaget höja priset fast det är underskrivet av försäljaren och orderlagt?
av Gorban
petherf skrev:Någon som märkt att priserna verkar ha stigit på bygg min bil?
Jag har skrivit kontrakt och undrar nu vad som kan hända, kan bilbolaget höja priset fast det är underskrivet av försäljaren och orderlagt?
Klart dom inte kan. Priserna på Bygg min bil är dessutom bara riktpriser. Varje återförsäljare sätter sina egna priser.
Användarvisningsbild
av meko
petherf skrev:Någon som märkt att priserna verkar ha stigit på bygg min bil?
Hm, 25k lät lite väl mycket... :shock: Kan du specificera exakt vad som gått upp? Vi snackar ju i runda slängar minst 5 % och det är rätt mycket... jag är intresserad av vad som skiljer. Är i V90CC köpartankar själv så detta måste vi gå till botten med!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
Byte Xenon V70 -08

Som sagt, jag har blivit ombedd att hjälpa ti[…]

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen