Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle aldrig överväga att köpa en ny eller lätt begagnad Volvo som saknar förarstödspaketet. Bortsett från skillnaden i förbrukning är förarstödspaketet den i mitt tycke kanske viktigaste skillnaden mellan min gamla bil (V70 T5 -02) och min nya (V70 D4 -15). Keyless är också väldigt smidigt men ändå inte lika omistligt. Vad beträffar keyless bör man också vara medveten om att det öppnar nya vägar för biltjuvar. Detta går dock att motverka i de fall då man parkerar i en miljö som kan göra en lite orolig. Se här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=126146
Persvante skrev:Haft en bil med Driver Support sen i maj-16, och jag kommer aldrig köpa en bil utan det igen. Den adaptiva farthållaren funkar klockrent, likaså dom Aktiva helljusen. Sen är skyltavläsningen också bra, precis som som Queue assisten. Filhållnings-hjälpen är också väldigt bra.
Håller med men skyltavläsningen hade varit mer logisk i fall farten hade anpassats automatiskt efter den (om man vill). Konstigt nog finns båda funktionerna men dom fungerar inte tillsammans. Åtminstånde inte på mitt Driver Support.
Det är väl pga att den inte är till 100% tillförlitlig. Såg någon som lagt upp en bild där det stod 130 på skylten men han var inne i tätbebyggt område..

Som väntat väldig spridning på vad folk tycker. Men får nog säga att det lutar mer åt att hitta en med Driver support än utan.
Taklucka är också en sak jag vill ha, inte för att jag kommer köra så mycket öppet tror jag utan mer ljuset och att det faktiskt är snyggt utvändigt enligt mig.
Det var ren lyckoträff att ja fick med 130 på skärmen. Det är sällan RSI missar.
Alla funktioner går att stänga av om man inte tycker att dom lever upp till förväntningarna. Det är värre att eftermontera utrustning. Det är då många säger "känner inget behov alls" :lol:
Perra83 skrev:Det var ren lyckoträff att ja fick med 130 på skärmen. Det är sällan RSI missar.
Alla funktioner går att stänga av om man inte tycker att dom lever upp till förväntningarna. Det är värre att eftermontera utrustning. Det är då många säger "känner inget behov alls" :lol:
Exakt men när dom system börjar fela så tjuter de o skriker i bilen med felmedelande !
Dyrt o laga ;-(
Alla är vi olika, själv skulle jag aldrig ta en bil med driversupport, maken till störande funktioner får man leta länge efter, det enda i driversupportpaketet som fungerar hyffsat, ¨( beroende på körmönster ) är den adaptiva farthållaren.

Har keyles idag, men skulle lätt kunna vara utan, har även awd idag, men nästa bil kan vara utan, jag tar mig fram iaf.
Gick från 22år med manuell till Automat, och det var rätt så skönt i XC60in, men nästa kan lika gärna bli manuell igen.

Man vänjer sig vid det mesta men just det där driversupport gör mig fan galen, likaså start/stopp, men det har jag stäng av på min genom att rycka en kabel.

Nu blir väl tyvär för min del, det mesta i driversupportpaketet standard så småningom, så man slipper väl kanske inet undan en del nästa bilbyte. Om det nu blir en Volvo vill säga.
Ja start/stop är ju helt värdelös på en bil med automat, bilen dör innan den har stannat. Synd att man inte kan stänga av denna i mycar så den kommer ihåg till nästa gång.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tycker S/S i de flesta fall funkar utmärkt även med automat. Inga problem att motorn ibland stannar ett kort ögonblick innan man står helt still. Någon enstaka gång händer det att den stannar när man inte vill men det är ju enkelt fixat. Bara vrida lite på ratten eller lägga i sportläget så går den igång igen.

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]