Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet att det är tycke och smak, men ni som har detta (eller inte), vad tycker ni om det?
Hittat en V60 Ocean Race '16 där just Driver support saknas och vad jag kan se även Keyless.
Tycker den adaptiva farthållaren verkar vara ganska smidig, även trafikskyltsinfon.
Keyless vet jag inte om jag bryr mig så mycket om, men ge gärna era synpunkter på vad ni tycker är viktigt.
Jag har haft adaptiv farthållare i drygt fem år i min XC60, men valde inte till det när jag köpte en V40CC förra året. Med mitt körmönster är det inget jag tycker funkar riktigt bra, så jag är lika gärna utan. Men kör man mycket landsväg och oftast ligger och såsar bakom någon kanske det inte är fel, eller i jättemycket köer så man kan använda Queue assist.

Något jag inte skulle vara utan om jag skulle köpa ny volvo är VOC, det tycker jag är grymt bra.

Keyless har jag inte på någon bil, och jag ville inte ha det när jag köpte V40'n. Frugan har tillräckligt svårt att hålla koll på bilnycklar, om hon dessutom inte behöver "använda den" kommer den alltid vara borta när man skall ha den.
För mig är det nyckellösa det absolut viktigaste i bilen. Har haft det sen 2009 och kommer aldrig vara utan det igen. Nyckeln är ändå något som alltid behövs och att då behöva fippla med den är "usch". Annars finns det inga direkta måsten förutom bra att ha.

Den adaptiva farthållaren har jag ganska svårt för, jag tycker den bara är bekväm när man följer efter samma bil hela tiden. Tycker den alltid bromsar på tok försent när man kommer ikapp mycket långsammare bilar eller när det är påväg mot stillastående.
MartinS skrev: Något jag inte skulle vara utan om jag skulle köpa ny volvo är VOC, det tycker jag är grymt bra.
VOC är ett krav från min sida också. Men jag är glad för "lullull" även om inte allt används. Rädd för att känslan av att något saknas kanske gör köpet mindre roligt på något vis. Jag vet inte.

Kan en Ocean Race både ha Momentum och Summum som paket? Svårt att se i och med att du ändå får läder etc.
Niclas skrev:Tycker den alltid bromsar på tok försent när man kommer ikapp mycket långsammare bilar eller när det är påväg mot stillastående.
Hur gör man i dessa lägen? Jo, man bromsar själv :wink:
Det är ju alltid föraren som bestämmer, den adaptiva farthållaren är bara ett utmärkt hjälpmedel.
Med driver support följer ju mer funktioner med som ex aktivt heljus och en hel del annat förutom adaptiva farthållaren? Det gjorde det för mig när jag beställde min MY15.

Jag kommer då alltid köpa med Driver support efter jag haft det.

Att du inte skulle få kallstarta eller dra h[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]