Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

raven76 skrev:Android Auto är jag intresserad av, men den verkar inte finnas att välja i bygg din volvo än. Man måste kanske ge dom några dagar förstås. :)
Får man t.ex. Waze att lira med bilen så känns all annan navigation lite överflödig. Eller hur bra är den inbyggda navigeringen?
Är det kanske så att den inbyggda kan synas på förardisplayen också när det börjar bli aktuellt att svänga etc?

Det finns nu! Smartphone integration, Apple CarPlay och Android auto för 2900kr.
raven76 skrev:Android Auto är jag intresserad av, men den verkar inte finnas att välja i bygg din volvo än. Man måste kanske ge dom några dagar förstås. :)
Får man t.ex. Waze att lira med bilen så känns all annan navigation lite överflödig. Eller hur bra är den inbyggda navigeringen?
Är det kanske så att den inbyggda kan synas på förardisplayen också när det börjar bli aktuellt att svänga etc?
Jag har provkört 2 gånger och upplever den inbyggda navigationen som bra. Fungerade bra med röststyrning på svenska vilket uppskattas mycket gentemot andra märken. Att sitta och knappa in adresser utan ett riktigt tangentbord i en bil är ingen bra lösning. Du kan även få navigationen att visas i förardisplayen om du har den utökade och detta upplevde jag som väldigt behagligt då man slipper flytta blicken från vägen för att kolla den stora panelen. Det friar dessutom upp stora skärmen till att visa något annat typ klimat, stereo o.s.v.
Jag har också provat sensus navigatorn några gånger och kan hålla med om att det är skönt att få vägledning på förardisplayen eller t.o.m HUD om man nu har det. Men tyvärr så funkar den inte särskilt bra om man pendlar dagligen genom Stockholm - man leds hela tiden in på igenproppade vägar och efter att ha kört flera tester paralleltt med Waze så kan man konstatera att det inte finns en bättre navigationsapp för pendlare än just Waze.

Tyckte även att inmatning av destinationer var krånglig - fungerar väl hyfsat så länge du har adressen och knappar eller talar in den men om du vill söka på namn på företag eller restauranger så är många inte med - där är Waze mycket bättre som använder google för att kolla upp adresser i realtid.
V60D5AWDPolestar skrev:Dieseldrivna D3-motorn kan numera fås med fyrhjulsdrift och ny 6-stegad växellåda – automat eller manuell – som ska ge lägre bränsleförbrukning

http://www.vibilagare.se/nyheter/volvo- ... -90-serien

Kan jag tolka detta som att min dröm kan slå in? Att jag kan köpa en S90 D3 AWD manuell?
Med tanke på att du kör 240 hk Passat och tidigare 230 hk V60 så låter det som att du har åldrats snabbt:)
Jag har försökt ladda ner Android Auto, men den säger att ingen av mina enheter är kompatibla. Någon annan som har samma problem?
Jag har trots allt: Tre olika samsung telefoner (S4 mini, S7, S7 Edge), Sony Z2, Nexus 7 platta, Nexus 10 platta... Tror jag har någon fler också, men kommer inte ihåg nu. :oops:
Den säger iaf att alla mina enheter är inkompatibla.
Det är landet du bor i, Android Auto är inte lanserat i Sverige.

Från Android.com/auto:
"The Android Auto app is currently available in the following countries:
Argentina
Australia
Austria
Bolivia
Brazil
Canada
Chile
Colombia
Costa Rica
Dominican Republic
Ecuador
France
Germany
Guatemala
India
Ireland
Italy
Japan
Mexico
New Zealand
Panama
Paraguay
Peru
Puerto Rico
Russia
Spain
Switzerland
United Kingdom
United States
Uruguay
Venezuela"
perhall skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:Dieseldrivna D3-motorn kan numera fås med fyrhjulsdrift och ny 6-stegad växellåda – automat eller manuell – som ska ge lägre bränsleförbrukning

http://www.vibilagare.se/nyheter/volvo- ... -90-serien

Kan jag tolka detta som att min dröm kan slå in? Att jag kan köpa en S90 D3 AWD manuell?
Med tanke på att du kör 240 hk Passat och tidigare 230 hk V60 så låter det som att du har åldrats snabbt:)
Hehe, oroa dej inte. Jag har kollat vad Rica och BSR kan göra för 7-9000kr med dubbelturbo-VEAn :-)-)

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]