Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Det är fukten som blir stående i systemet som kommer upp när du startar. Så fort ACn har jobbat lite försvinner det. Kör du utan AC får du ingen imma alls så här års.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Skulle kunna vara någon dränering som är lite igensatt också så att fukten inte dräneras ordentligt, men i så pass liten mängd att det torkar ut snabbt.

Vet du om du har på funktionen som blåser ur ventilationen en stund efter att du parkerat bilen?
Användarvisningsbild
av wissel
Eftertorkning av ACn funkar väl endast på "sommarhalvåret" ? Vid höst o vårtemperaturer
aktiveras inte den funktionen1? Så är det iaf på min bil.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
wissel skrev:Eftertorkning av ACn funkar väl endast på "sommarhalvåret" ? Vid höst o vårtemperaturer
aktiveras inte den funktionen1? Så är det iaf på min bil.
Så noga har jag faktiskt inte kollat får jag erkänna. Jag har bara märkt att den gått någon enstaka gång på förra bilen och på den bilen jag har nu var funktionen avstängd enligt parametern i VIDA så jag slog på den igen men har inte kollat om det öht händer något :)

Men att det finns en mindre mängd fukt någonstans i systemet känns ganska givet. Det är bara frågan om var :)
Användarvisningsbild
av Dede
Kanske läge att kolla så dräneringen fungerar som den ska.
Användarvisningsbild
av Volvoismo
Kanske läge att byta Kupefiltret - mitt var totalt igensatt - måste ju bytas minst vartannat år iaf

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]