NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Underbart! Hoppas det löser alla dessa problemen nu för dig, övertygad om att filtret var dåligt. Du har kontrollerat att filtret verkligen är bytt? :)
timebandit skrev:Underbart! Hoppas det löser alla dessa problemen nu för dig, övertygad om att filtret var dåligt. Du har kontrollerat att filtret verkligen är bytt? :)
Jo filtret är bytt, men det är ett filter som blivit bytt vid 12000mila service. Det är bara för felsökning egentligen. När man kollar räknaren för filtret kanske det tar en stund innan den regenererar?

Vi får se var det slutar. Om den blir bättre med dethär filtret ska dom beställa efter ett annat begagnat :p
Aha, då missuppfattade jag. Bra att spara gamla saker ibland :)
Det är bara att avvakta till första regenereringen och sedan se när andra kommer så har du ditt svar :)
timebandit skrev:Aha, då missuppfattade jag. Bra att spara gamla saker ibland :)
Det är bara att avvakta till första regenereringen och sedan se när andra kommer så har du ditt svar :)
Jajamen! Den har gått bra i två dagar iaf. Ca 14 mil. Men han sa att den regenererar en gång när han provkörde. Bara den slutar med den konstanta regenereringen.
Nyförmigv50 skrev:Hej!

Låter lovande, hoppas nytt filter löser problemen för mig också :)

Hur har förbrukningen påverkats? Vad låg du innan pch vad ligger du nu på senaste 40 milen?
Innan stog färddatorn på 0.8. På pumpen 0.96 :shock:
Nu visar färddatorn 0.6 och vid pumpen mätt 0.7. Tror det stämmer ganska bra då dieselvärmaren går två gånger varje dag. Men jag tror att det är en del regenerering på den förbrukningen också! Vad har du?
andreasw skrev:Nu har jag kört flera hundra mil. Regenererar varannan tank! Skönt att problemet är löst!
Varannan tank är ju utmärkt ! Det borde ju bli uppemot 170-200 mil mellan? Tycker jag understryker faktum att Volvos intervall för byte är för kort. Undrar hur många som bytt i onödan vid 12K ? Du kommer nog kunna köra många tusen mil innan detta behöver bytas ut.

Jag ligger på runt 65-68 mil mellan varje med fnv 90% landsvägskörning. Då sitter mitt originalfilter fortfarande kvar och bilen har gått runt 14700 mil. Mitt snitt ligger nu enl färddator på 0.51 (mycket 80 landsvägar) och vid tankning exakt 0.52 mätt mot trippmätaren. (Fortfarande vintersulorna på pga jobb i Härjedalen fnv, men nästa helg byts det till sommarsulor)

När du mäter lambdasonden ska du mä[…]

Hmm fick inget meddelande idag

Lite inte på laddningslampan, den förbl[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nä det har jag inte kollat, men det är v[…]