Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordan
Någon som satt i en 5/21w lampa i blinkersen på en V70 -05? Tänkte ha det på min beställda V70 2.4D -06. Vill ha en sån lampa så man får lysande blinkers men med en strömbrytare till 5 wattstråden så man kan släcka den om man vill. Nån som provat detta??
Användarvisningsbild
av greeeken
Det jag gjort är att jag köpt en 2 polig lamphålare o en 5/21 W lampa
Kopplade den kabel till parkerings ljusen o de funkar klockrent
Lampan blinkar starkt när man ska svänga o svagare när man inte blinkar
av Nordan
Vilken bil och årsmodell har du?
Användarvisningsbild
av greeeken
S60-01 170 hästar
av boeder
Är det godkändt att köra runt med detta? Vad kostar lamphållaren och vad hittar du sådana? Hur många W är orginal som blinkerslampa?

V70 2.5T -04

"Det jag gjort är att jag köpt en 2 polig lamphålare o en 5/21 W lampa
Lampan blinkar starkt när man ska svänga o svagare när man inte blinkar"
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
boeder skrev:Är det godkändt att köra runt med detta? Vad kostar lamphållaren och vad hittar du sådana? Hur många W är orginal som blinkerslampa?

V70 2.5T -04

står i instruktions boken
Användarvisningsbild
av greeeken
boeder skrev:Är det godkändt att köra runt med detta? Vad kostar lamphållaren och vad hittar du sådana? Hur många W är orginal som blinkerslampa?

V70 2.5T -04

Lampan är 5W 21 W
Nej den går inte förbi besiktningen, eller nja beror på hur petiga man vill vara.
Men polisen kan inte säga nått.
av Nordan
Jag har blivit stoppad av polisen med usa-blinkers, alltså 5W lyser hela tiden. Dom tyckte inte om det... Sa åt mig att ta bort dom. Jag har gjort så att jag har en strämbrytare till 5 wattaren så jag kan släcka dom när jag vill.
Användarvisningsbild
av greeeken
Vart har du strömbrytaren?
Jo ja blev stopapd en ggn o dom ville att jag skulel ta bort dom,men jag sa att jag köpte bilen så.
Dom var lite skeptiska men det var inget dom kunde göra, jag visade beiktningspapper på att bilen klarat besiktningen o dom fick hålla käften sen.
av Nordan
Har inte fixat strömbrytare till min V70 än men jag har så på min 9-5a. Satte en orginalbrytare på en ledig plats.

Det var nytt för mig att polisen inte kunde göra mer. Fick anmärkninen "positionslykta fram fel färg" Ett bra svar kan ju vara att man köpt bilen så, kanske lite värre om man är första ägare till bilen =)

Alla usa volvos har ju så. Men jag vet inte om det fortfarande är så sen faceliften kom. Har inte sett några bilder på det.

Dom där sulorna kommer sannolikt inte passa a[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]