Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fyllet
Jag har sett V40 med liten orange lampa i strålkastaren fram och det ser snyggt ut, tycker jag. Problemet är att jag inte har det på min. Är det en extra utr som man få köpa till eller hur ligger det till? Samma med bilar som har halvljus tänt men drln lyser också.
Få tillägga att jag har en tillverkad 2014 ej kinetic.
av I5R
Jag tror att de försvann vid någon årsmodell, My15 eller möjligtvis My14b. Min My14 har dessa som är tillverkad hösten 13.
Användarvisningsbild
av germanbug
Jag har också observerat den lilla orangea markeringen på sidan av strålkastarna. Och även kombinationen Led-drl ihop med halvljuset.
Har själv inte dessa ljuskombinationer.
Min T2 är en tidig -14, Momentum.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
MY15 så började DRL lysa ihop med halvljus. Tror även signaturljus och DRL började fungera samtidigt då.

Lägg gärna upp bildexempel för den orangea lampan. Både de som har och saknar.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har ingen orange lampa på min V40CC MY16 med xenonljus.

Bild

Det är inte positionsljuset i strålkastaren du menar då, som på bilden nedanför? Det ser ju nästan orange ut om man har halogenstrålkastare.

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
Eller är det dom här som jag lyckades googla mig fram till?

Bild

Enligt texten där jag hittade bilden fanns dom på Xenon fram till och med MY14, och togs bort på MY15. Men jag vet inte om det stämmer. Nu ser jag att den även finns på bilden på den silvriga bilen ovan, tillsammans med halogenstrålkastarna.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag hade en MY-13 med xenon och den hade dessa. Jag uppdaterade belysningsmjukvaran till MY-14 vid första servicen för att verkligen få allt att lysa som du beskriver.

/Thomas
av fyllet
Jaha, är det så lätt att bara åka till Volvo och få det inkopplad via datorn?? Köpte mig en lite nyare bil bara för att slippa meka men fick andra kosmetiska problem istället :P . Vill gärna ha den oranga sidljuset och drl som lyser när halvljuset är på 8) .
Användarvisningsbild
av MartinS
Men DRL kan väl inte lysa samtidigt som halvljus på en bil före MY15, då tidiga V40 DRL saknar reducerad ljusfunktion. Eller?

Däremot kan man få positionsljuset att lysa i strålkastarna samtidigt som DRL ljusen, vilket de inte gjorde under V40'ns första år.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 90803/2013
av fyllet
MartinS skrev:Men DRL kan väl inte lysa samtidigt som halvljus på en bil före MY15, då tidiga V40 DRL saknar reducerad ljusfunktion. Eller?

Däremot kan man få positionsljuset att lysa i strålkastarna samtidigt som DRL ljusen, vilket de inte gjorde under V40'ns första år.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 90803/2013
Länken fungerar inte.

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]