Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du är klok du! Det tänkte jag inte på när jag var inne på lunchen. Den var kvar inne på Volvo där den fortfarande står. Ska testa när jag hämtat den om det fungerar bättre när den blivit kall :-)
patnil68 skrev:Har du den i varmgarage när du håller på och testa grejorna, tänk på att Bränslevärmaren ej startar vid temperatur över +15 grader.
Har just installerat enligt instruktionerna på min XC70 MY12. Gick utmärkt!

Behövde inte plocka av torkarna. Gick utmärkt att komma åt iaf men den som har ett extra batteri (antar att de med start/stopp-funktion har detta) lär inte komma undan att ta av torkarna för att komma åt.
Kopplade ihop ledarna direkt utan något kontaktstycke. Hade på krympslang istället.

Köpte volvokabeln och mjukvaruuppgraderingen i förväg enligt de art.nr som är angivna här. Var inga problem men jag fick betala ca 1500kr totalt. Dom tog 600kr för själva arbetet med uppgraderingen...

Jag monterade knappen/indikatorn i "taket" inne i handskfacket. Är ganska nöjd med den placeringen. Lär ju inte använda den så ofta men bra att den går att komma åt när det behövs.

Har testat och det funkar!

Tack för utmärkta instruktioner! Hade aldrig vågar mig på detta utan dom.
Vad menar du? Det var den som fungerade då till värmaren i bilen, nu har TC3 ersatts av TC4.

http://www.standheizungs-shop.de/Bedien ... 48246.html

Den finns dock i två olika varianter en enklare variant och en avancerad. Vad skillnaden är har jag ingen koll på.
Såg nu i Webastos dokumentation att Entry modellen hade lite färre funktioner. TC4 Advanced är den som bäst motsvarar den tidigare varianten TC3 men med ytterligare någon funktion, som t.ex. temperaturen i modulen... (för temperaturen i kupén krävs en sensor som kopplas till...)
Har nu monterat en TC4 med Volvos kablage, men det vill ej fungera!
Mjukvara ok!
Värmare startar på direktstart!
Gul Volvo kabel till stift 6 på TC4 ( Wbus)
Ringde webasto teknisk support, han trodde att jag behövde en T91!
Skulle skicka analog till T91 från TC4 så fixade den signalen till bilen sen!
Ska det verkligen behövas, ingen av er verkar ha monterat en T91 eller??
Eller så pluggar man i en sådan här i odbII ...
Funkar fiint har de i båda mina bilar.

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]