Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Face
hej! min S70 skickar bara ut kall luft ur klimatkontrollen om man inte sätter den på max, då ger den massa värme, men bara ett klick nedanför max så skjuter den kall luft, behöver jag en ny klimatpanel då?
Nej då det kan vara så enkelt som att det är tempsenorn som tror att du har alldeles rö hett i bilen, Temp sensorn till kupén sitter i det där gallret bredvid strömställaren för el uppvärmd bakruta. För att ta bort sensorn så måste du ut med radion och sen ur med ecc-panelen, sen får man sticka in handen och vrida ur sensorn med tillhörande fläkt om jag minns rätt.
av Face
DayDreamer skrev:Nej då det kan vara så enkelt som att det är tempsenorn som tror att du har alldeles rö hett i bilen, Temp sensorn till kupén sitter i det där gallret bredvid strömställaren för el uppvärmd bakruta. För att ta bort sensorn så måste du ut med radion och sen ur med ecc-panelen, sen får man sticka in handen och vrida ur sensorn med tillhörande fläkt om jag minns rätt.

Tack! Ska kika på den då. För idag funkade det som det skulle, vart hittar man en ny sensor? :)
Face skrev:
DayDreamer skrev:Nej då det kan vara så enkelt som att det är tempsenorn som tror att du har alldeles rö hett i bilen, Temp sensorn till kupén sitter i det där gallret bredvid strömställaren för el uppvärmd bakruta. För att ta bort sensorn så måste du ut med radion och sen ur med ecc-panelen, sen får man sticka in handen och vrida ur sensorn med tillhörande fläkt om jag minns rätt.

Tack! Ska kika på den då. För idag funkade det som det skulle, vart hittar man en ny sensor? :)
Hos Volvohandlaren eller någon bilskrot, möjligt att skruvat eller något annat företag kan ha den också.

Jag tittade nu på bilder på bagageutry[…]

Felkod B5

För mig låter det som att det är s[…]

Må så vara, men det är flera star[…]

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&a[…]