Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
Schmoyoho skrev:Hm? Har nycklarna inget inbyggt nyckelblad längre? Kul design på den lösa nyckeln iallafall, ser ut som en 240-nyckel :)
Självklart har den det. Kan ju bli drygt annars :)
av falkn
Valnötsskalet ser ju grymt snyggt ut!

Själv har jag beställt en R-design med kolfiberinlägg och skulle gärna vilja ha matchande nyckel. Har sett det på någon utländsk volvosida, men ej på den svenska. Någon som vet mer om det?
Användarvisningsbild
av Perra83
falkn skrev:Själv har jag beställt en R-design med kolfiberinlägg och skulle gärna vilja ha matchande nyckel. Har sett det på någon utländsk volvosida, men ej på den svenska. Någon som vet mer om det?
Det skulle lätt bli snyggaste nyckeln 8)
Användarvisningsbild
av Funk
Denna är fräck. KAnske mest för funktionen men ändå..
Tittar man noga så ser man att det finns plats för det lilla nyckelbladet inne i nyckeln.

Bild

/Thomas
Användarvisningsbild
av sura56
Jacobsson skrev:Används inte den även till att stänga av airbag på pass. Sätet?
Hur gör man annars det i XC90?
XC90:in har inte den extra nyckeln, den har ju elektrisk öppning av handsfacket.
Till airbagen används den vanliga inbyggda nyckelbladet.
av Rattfrossa
Gorban skrev:Symbolerna på knapparna har dålig kontrast och går knappt att läsa om man som jag är 45+ och behöver läsglasögon ibland. Dessutom känns knapparna billiga och man får ingen bra feedback när man trycker på dem. Annars är nyckeln snygg. Lädret i Amber är känsligt och kommer att bli fult med tiden. Jag skulle gärna byta till valnöt om inte kostnaden vore helt hutlös.
Håller med. Nyckeln är snygg (särskilt på bild) men ger inte alls den gedigna känsla som tex Audi eller ens VW har. Och nya 5-serienyckeln verkar bli något alldeles extra. Visserligen är ju keyless standard på S/V90 men nyckeln ska i och ur fickor och väskor och det är därför märkligt att det inte satsas mer på hållbarhet och gedigen känsla i nyckeln som är ju är den del av bilen (näst efter ratten) man vidrör mest.
av Gorban
Rattfrossa skrev:
Gorban skrev:Symbolerna på knapparna har dålig kontrast och går knappt att läsa om man som jag är 45+ och behöver läsglasögon ibland. Dessutom känns knapparna billiga och man får ingen bra feedback när man trycker på dem. Annars är nyckeln snygg. Lädret i Amber är känsligt och kommer att bli fult med tiden. Jag skulle gärna byta till valnöt om inte kostnaden vore helt hutlös.
Håller med. Nyckeln är snygg (särskilt på bild) men ger inte alls den gedigna känsla som tex Audi eller ens VW har. Och nya 5-serienyckeln verkar bli något alldeles extra. Visserligen är ju keyless standard på S/V90 men nyckeln ska i och ur fickor och väskor och det är därför märkligt att det inte satsas mer på hållbarhet och gedigen känsla i nyckeln som är ju är den del av bilen (näst efter ratten) man vidrör mest.
Den nyckel som har visats för nya 5-serien är inte standardnyckeln utan ett tillval för att kunna parkera bilen utifrån. Lär nog kosta en del.
av Rattfrossa
Gorban skrev:
Rattfrossa skrev:
Den nyckel som har visats för nya 5-serien är inte standardnyckeln utan ett tillval för att kunna parkera bilen utifrån. Lär nog kosta en del.
Display Key kostar enligt prislistan 2 500 kr som tillval till nya G30.
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]