- fre 30 aug 2013, 17:13
Men jag var tvungen att testa hur fort bilen gick en gång, på trafikfri väg kom jag väl upp i en 220 sen våga jag inte mer men det berodde inte på däcken, de är ju märkta för maxfart, så då kan de väl inte va för sladdriga.
SEpaket skrev: Förlåt mig, nu vet jag att några användare kommer kasta sig över mig och skrika om att jag är en otrevlig moralkärring, men om man kör omkring i 150 i ett land där hastighetsbegränsningen är som bäst 120 och åker i 110 när alla andra bilister bedömer att vädret inte tillåter den farten så kanske man inte har världens bästa omdöme och då kanske inte åsikterna om vilket däck som är bäst bör tas på allvar. Det är min åsikt.Nja jag skrev väl inte att jag brukar köra 150, det var några ggr när jag hade motorproblem så ville jag se om motorlampan tändes under nåt längre och tyngre belastning, fjuttandet dagligdags slammar ju bara igen motorn och 110 är ju nästan tomgång... men annars så håller jag hastighetsgränserna, ungefär. :twisted:
Men jag var tvungen att testa hur fort bilen gick en gång, på trafikfri väg kom jag väl upp i en 220 sen våga jag inte mer men det berodde inte på däcken, de är ju märkta för maxfart, så då kan de väl inte va för sladdriga.