Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej alla! Har en V60 MY15 T3. Idag fick jag upp ett meddelande, oljenivå låg. Jag var in på en mack och det verkar finnas olja, inte fullt men lite enligt vad killen på macken och jag såg. Tycker att oljestickan är sjukt svår att avläsa.

Min bil ska in på service om 1,5 veckor. Så nu undrar jag hur pass illa är det med detta meddelande? Jag antar att det inte kan vara helt katastrofslut för då borde väl en röd lampa lysa?

Sedan undrar jag också hur vanligt är det stt den förbrukar all olja på 11 mån sedan flrsta servicen. Kör väldigt lungt annars.
Senast redigerad av 2 volvobrasse, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Perra83 skrev:Hur mycket säger bilen att du ska fylla på?
Det enda meddelandet jag sett är detta? Var ser jag hur mycket jag ska fylla på? Förutom via stickan?
Användarvisningsbild
av Perra83
Läste instruktionsboken nu.
Vid låg oljenivå ska man endast den mängd som anges. Konstigt att bilen inte anger det.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Perra83 skrev:Läste instruktionsboken nu.
Vid låg oljenivå ska man endast den mängd som anges. Konstigt att bilen inte anger det.
Försökte hitta detta men har inte hittat. Hur mycket skall fyllas på? Är det inte bara motorer med elektronisk oljesticka som anger hur mycket som skall fyllas på?
Användarvisningsbild
av Derank
så länge du ser att det är olja på stickan kan du lungt gasa vidare tills det är dags för service.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]