Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MB77
sprattlas skrev:
MB77 skrev:Ja 18% är riktigt bra, jag fick 14% på min.
När ni räknar ut rabatten. Är det summan inklusive vinterhjulen då eller utan?
På sista raden, allt annat är ju ointressant.
Användarvisningsbild
av Derank
Procentsatsen är ointressant. Det är vad du får på sista raden som räknas. När jag köpte xc60in fick jag 10.5% rabatt från en åf , den andra fick jag 9% av. , men bilen blev 4000kr billigare från den åf jag fick 9% av.
av Lövet
Verkar som vissa räknar med rabatt som kommer via kampanjer och andra inte i den här tråden. Det gör procentsatserna rätt meningslösa.
av KrilleW
Exakt. Om jag räknar med mina vinterdäck som kostar nästan 20,000kr så blir min rabatt rätt fin också...
av Lövet
Matte är svårt ;)

(Men jag förstår lockelsen i höga rabattsatser. Får ju köparen att känna sig som en duktig förhandlare)
av vivaldi
Eftersom att alla ÅF har olika påslag så måste man utgå ifrån listpriserna i Volvo-appen/hemsidan.
Allt annat blir vilseledande.

Att inte folk fattar :roll:
av Reneras
Beställde min tjänstebil igår XC60 D4 Summum, AWD, Automat, Vinterdäck, VOC, gummimattor, Lastrumsmatta, vit, landade på 354000. Kunde säkert pressat mer men det blir nog hur bra som helst, nu går man åter inne i väntans tider må tiden rusa men det blir väl som vanligt... :D
av volvomatch
Reneras skrev:Beställde min tjänstebil igår XC60 D4 Summum, AWD, Automat, Vinterdäck, VOC, gummimattor, Lastrumsmatta, vit, landade på 354000. Kunde säkert pressat mer men det blir nog hur bra som helst, nu går man åter inne i väntans tider må tiden rusa men det blir väl som vanligt... :D
Har ni ramavtal?

Har fått ungefär 10000 högre pris än dig på relativt snarlik specifikation.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]