Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Det blir tyvärr lite svårt. Superb finns inte som RS, bara Octavia och den är nog för liten för polisen.
av Schmoyoho
Hade jag varit kriminell så hade jag iallafall föredragit bli insläpad i baksätet på en V90, man vill ju inte tappa street cred av att bli sedd i en skoda eller något dylikt.
av perhall
Hoppas inte ni refererar till XC70 med std-chassi och de std-monterade året-runt-däcken (17-18"). Det är allt annat än stabilt i 200...
av KrilleW
fjohan82 skrev:
Läs vad du själv skrev. Härmed sätter jag punkt för mig i denna tråd.
Jag vet vad jag skrev, men du väljer att inte läsa helheten. Filmen du refererar till har optimala förhållanden, vilket det 9 gånger av 10 inte är. Hög effekt är varesig du tror det eller inte det viktigaste i en polisbil. Att du väljer att tolka det jag skriver fel får stå för dig.
av KrilleW
perhall skrev:Hoppas inte ni refererar till XC70 med std-chassi och de std-monterade året-runt-däcken (17-18"). Det är allt annat än stabilt i 200...

Polisbilar har varken standardchassi eller åretrunt-däck.
av perhall
KrilleW skrev:
perhall skrev:Hoppas inte ni refererar till XC70 med std-chassi och de std-monterade året-runt-däcken (17-18"). Det är allt annat än stabilt i 200...

Polisbilar har varken standardchassi eller åretrunt-däck.
Det känner jag till väl, men i denna tråd låter det som att XC70 är en ovanligt stabil bil. I grundutförande är den motsatsen, få bilar man kunnat köpa de senaste tre åren är så "vingliga" och otrevliga att köra snabbt med, vilket förstärks av olyckliga hjulkombinationer. Jag pratar här om XC70 med std-chassi och 16" sommardäck eller 17" och de året-runt-däck (Conti LX Contact eller nåt sånt) som den kommer med. En instabil och läskig kombination, för mig obegripligt att bilarna som redan är höga och med mjuk chassisättning levereras med såna däck...
PH
av SundanceKid
Lövet skrev:Det blir tyvärr lite svårt. Superb finns inte som RS, bara Octavia och den är nog för liten för polisen.
Fel av mig lurad av diskussionen. Octavia menar jag.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Användarvisningsbild
av VolvoB20
SundanceKid skrev:
Lövet skrev:Det blir tyvärr lite svårt. Superb finns inte som RS, bara Octavia och den är nog för liten för polisen.
Fel av mig lurad av diskussionen. Octavia menar jag.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Superb Kombi finns ju med AWD o 280 hk, går som en raket och rätt styv hjulupphängning även om den inte heter RS på slutet. Där är baksätet stort.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 22

Byt bränsletrycksensorn

Har också Broditfäste med aktiv Brodith[…]

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]