Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sprattlas
vadfinns skrev:Min gick upp i status 3/4 26/10. Fortfarande beräknad lev under v 46
När hamnade din i status 2/4?

Min hamnade i "Byggd 2/4" 12/10. Den uppdaterades senast 26/10 men är fortfarande bara 2/4.

Ringde till säljaren och han sa att den fortfarande var kvar i Gent och inte ens hade kommit till Gbg än.. Verkar som att de har en rejäl kö med bilar som ska skeppas eller så har dom fått problem nere i Belgien. Jag tycker att det borde gå fortare att skeppa ut bilarna efter att de har blivit byggda.
av vadfinns
sprattlas skrev:
vadfinns skrev:Min gick upp i status 3/4 26/10. Fortfarande beräknad lev under v 46

Min hamnade i "Byggd 2/4" 12/10. Den uppdaterades senast 26/10 men är fortfarande bara 2/4.

Ringde till säljaren och han sa att den fortfarande var kvar i Gent och inte ens hade kommit till Gbg än.. Verkar som att de har en rejäl kö med bilar som ska skeppas eller så har dom fått problem nere i Belgien. Jag tycker att det borde gå fortare att skeppa ut bilarna efter att de har blivit byggda.

Lite oklart när den ändrade status till 2/4, lyckas inte lokalisera den historiken under "min Volvo" Men ett par veckor sedan troligen.
av sprattlas
sprattlas skrev:

Pratade med min säljare nu och han hade kollat med Volvo varför bilen verkar vara kvar i Belgien. Han fick svaret att bilen är på båten på väg till götet nu :D

Han kunde fortfarande inte säga när jag beräknas kunna hämta bilen. På min volvo står det fortfarande 2/4 Byggd i Gent, leverans 3v. V.47.

Får se vad det blir. Han ska återkomma så fort bilen har fått regnr.
av Gunner
Beställd 13/9 och bilen är klar igår i Gent enligt Volvo och beräknad leverans V 47! Stämmer detta är jag positivt överraskad :roll:
//Mats
av sprattlas
sprattlas skrev:
sprattlas skrev:

Pratade med min säljare nu och han hade kollat med Volvo varför bilen verkar vara kvar i Belgien. Han fick svaret att bilen är på båten på väg till götet nu :D

Han kunde fortfarande inte säga när jag beräknas kunna hämta bilen. På min volvo står det fortfarande 2/4 Byggd i Gent, leverans 3v. V.47.

Får se vad det blir. Han ska återkomma så fort bilen har fått regnr.
Nu har min fått regnr och är på väg till Stockholm!
av sprattlas
Fick tid för upphämtning hos handlaren. Om två veckor.
Så från beställd 26/8 v.34 till leverans 14/11 v.46. Bilen var färdigbyggd 12/10.

Hur kan det ta en månad från det att den är byggd tills jag kan hämta den? ??:-/
av MB77
sprattlas skrev:Fick tid för upphämtning hos handlaren. Om två veckor.
Så från beställd 26/8 v.34 till leverans 14/11 v.46. Bilen var färdigbyggd 12/10.

Hur kan det ta en månad från det att den är byggd tills jag kan hämta den? ??:-/
Beror ju på hur mycket ÅF har att göra, och extrautrustning som ÅF monterar.
av sprattlas
MB77 skrev:
sprattlas skrev:Fick tid för upphämtning hos handlaren. Om två veckor.

Beror ju på hur mycket ÅF har att göra, och extrautrustning som ÅF monterar.
Pratade med dom nyss. Den beräknas komma till dom på torsdag nästa vecka och då behöver de en dag på verkstaden och en dag rekond.
Användarvisningsbild
av Ted68
Nu är det nära, min V60 är hos återförsäljaren nu. Tyvärr var det stängt idag, men fick se lite av den i alla fall. Så Om den blir helt klar i nästa vecka så är det 7 veckor från beställning till leverans.
Bilagor
V60.JPG
V60.JPG (123.38 KiB) Visad 392 gånger
av sprattlas
Så! Hämtade ut bilen i fredags. Totalt tog det 9 veckor. Då stod den två veckor som färdig på fabriken i Gent.
Grymt nöjd! Dock så noterade jag att däckverkstan har slarvat med balanseringen, känner lite vibrationer bakifrån i motorvägsfart. Ringde åf och det var bara att boka en tid med deras däckverkstad. Lite surt då man vill slippa åka in och krångla med något som borde vara bra från början.
Här kommer en bild på skönheten. Har allt lull-lull.
Bilagor
IMG_4949.JPG
IMG_4949.JPG (529.11 KiB) Visad 375 gånger
IMG_4948.JPG
IMG_4948.JPG (778.74 KiB) Visad 395 gånger
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 203