Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Gangefors
940 turbo med en del godis i effekt ca 350 hk.
Frågan lyder, om jag monterar ett nytt sprut vad vinner jag av det. Effekt, hållbarare eller något annat.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Finns många saker som kan bli bättre om man byter motorstyrning. Dels så kan få ett system som är noggrannare och där man slipper ha en lmm som kan begränsa luftflöde och mäta fel med sämre respons och gång som följd. Med högre upplösning kan man styra spridarna bättre och få bättre gång och lägre förbrukning. Dessutom kan man beroende på vad man har för wastegate få en helt annan möjlighet att styra laddtrycket och bygga upp det fortare för ett bättre register och möjlighet för motorstyrningen att skydda motorn ifall laddtrycket skulle börja skena. Dessutom kan man välja mer fritt mellan spridare, tändspolar och bränsle. Sen kan man ju ha olika mappar också. En strypt för besiktning, en för gata och en för när man jagar tider. Att kunna styra elektriska fläktar som man vill är också en fin funktion om man har lite effekt och vill använda den.

Jag är tveksam. I landet Sverige älskar[…]

300kronors lådan fungerade! Växlar v&au[…]

Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]