...

Moderator: Moderatorer

:D :D
Jag låg tydligen rätt högt upp på Reddit också ett tag! Kom mycket trafik därifrån.. Räknaren är lite efter, men jag kan se summan i Youtubes analyticsverktyg och jag har haft över 22000 views på den videon på mindre än 48h. :P
Lastbilen: Gå in på youtube, klicka på "My channel", i topp ska du kunna se hur många prenumeranter du har, även totalt antal visningar. Klicka på visningarna. Scrolla ner och klicka på den videon du vill ha mer info om och där får du bra statistik.
Det finns säkert någon ännu snabbare väg att gå, om du som ägare till klippet (och är inloggad) går direkt till klippet och klickar på statistik eller nåt, om det nu finns. :)

Edit:
Ja, nu gick jag direkt till ett av mina videoklipp, precis under videon står det "Analytics" och då kommer jag till ovan nämnda parti. Lite enklare. :)

Edit 2:
Lite beroende på vad för statistik du vill ha så ser du till höger "Last 28 days" eller något sådant, klicka där och välj "Lifetime" istället. Kollar du på äldre klipp så visas förstås mycket lägre statistik än vad det är sedan klippet laddades upp. :)

Edit 3:
Joel har nog bättre koll på det där, det var ett tag sen jag youtube:ade loss nu. :D
Senast redigerad av 2 grillchips, redigerad totalt 0 gång.
Tryck på din ikon uppe i höger, sen studio... Sen går du till listen till vänster och klickar på Analytics.

Där under hittar du Uppspelningsplatser. Gå till den så ser du hur mycket som kommer från "Inbäddade på externa webbplatser och i appar". Du kan klicka på "Inbäddade på externa webbplatser och i appar" och får då upp vilka sidor som det ligger inbäddade spelare på samt hur mycket trafik som kollat där. Tyvärr ser man bara vilken domän det kommer ifrån och inte direkta sidan. Så t.ex det som spelas upp här står under "jagrullar.se".

Berätta gärna varifrån trafiken verkar ha kommit!! (Kan ju också vara delningar och exponering på Youtube som genererat mycket.. allt beror lite på hur youtube väljer vilka klipp som ska frontas. En väldig massa algoritmer som man inte förstår.) :)
Hittade mig här också.
En gammal video dom tagit upp.. samma som också låg på Reddit för nån dag sen, så det är väl en av reportens källor skulle jag tro. :D
http://teknikensvarld.se/dum-ide-130-bl ... -2-341857/

Skulle inte förvåna mig om det skrivits nån liknande artikel om nån av dina videos!
Jävlar! Det är nästan det dubbla av mina visningar! Har du slagit på intäktsgenerering? ;)
Jag drog in ca $100 förra månaden. (Rekordmånad för mig...) Du borde kunna få in det dubbla med dom siffrorna. :D
joel80 skrev:Jävlar! Det är nästan det dubbla av mina visningar! Har du slagit på intäktsgenerering? ;)
Jag drog in ca $100 förra månaden. (Rekordmånad för mig...) Du borde kunna få in det dubbla med dom siffrorna. :D
Det..."konstiga" är att jag slog på den precis innan det exploderade. Funderar på om det har något med saken att göra.

Ena klippet firar snart 100 000 ?:-/ :D Så det är främst två stycken då, som nästan dragit in 200 dollar.
joel80 skrev:Hittade mig här också.
En gammal video dom tagit upp.. samma som också låg på Reddit för nån dag sen, så det är väl en av reportens källor skulle jag tro. :D
http://teknikensvarld.se/dum-ide-130-bl ... -2-341857/

Skulle inte förvåna mig om det skrivits nån liknande artikel om nån av dina videos!
Det var ju trevligt att de inte ladda ner filmen och la till egen reklam :)

Hur hitta du din på reddit?
  • 1
  • 324
  • 325
  • 326
  • 327
  • 328
  • 356

Gjorde kontakterna lite större och då[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]