NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Håkis
Hej

Vad tycker ni därute om C30?
Blivit sugen på en sådan när inga barnvagnar o ungar åker längre. Hört att den inte har haft de många problem som 40 serien har dragits med.
Några ideer?
av Lövet
Överlag är problemen med S40/V50 nånting som löst sig för länge sedan. Med tanke på hur gamla de är numera är det mera slitage och skötsel som påverkar och inte barnsjukdomar för 10 år sedan.

C30 är fin men trång och inte roligare att köra än S40. Något läskigt köp är det dock inte. Beprövade bilar vid det här laget.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Håkis skrev:Hej

Blivit sugen på en sådan när inga barnvagnar o ungar åker längre. Hört att den inte har haft de många problem som 40 serien har dragits med.
Några ideer?
Jag körde 8-år och 13000mil med min och gillar den skarpt. Känns större på vägen än vad den är.

.
Användarvisningsbild
av Hssonen
Har haft en -09 2.0d som gick grymt bra! rolig att köra.
det som jag upplevde mest negativt är att framdörrarna är långa! svårt att parkera trång och komma ut =)
av ovca
Hej! Vi har haft C30 i många år. Tre år hade vi en DrivE, tjänstebil. Inga problem överhuvudtaget plus extremt snål! Numera har vi en 2.4i, 2008 som vi köpte 2012 då den hade gått 6900 mil. Är uppe i 14000 mil idag, det enda vi gjort är service enligt schema. Bilen går kanon på alla sätt. Trots sin storlek ger den en "storbils"-känsla. Vi åker över Europa med den varje sommar (vi är två pers). Inga problem! I somras var vi 4 fullvuxna personer som bilade från Kroatien hem till Göteborg. Gick kanon, visst man får tänka lite på plats och så men det bör man vara redo på. Med nedfällda säten finns en hel del utrymmen. Helt enkelt en jättebra bil!
Användarvisningsbild
av Hssonen
Håkis skrev:Hej

Några ideer?
Har det blivit någon bil ? :)
Användarvisningsbild
av Perra83
C30 var en kul bil! R-Design med 18" hjul plus sportchassi gjorde den perfekt. Det som är trångt är i och ursteget till baksätet. Väl på plats är det inga problem.
D3/D4 går och låter grymt bra.

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Jag slog in mitt vin-nr och fick reda på att[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysni[…]

slungdiff på 945

Har en -98 945 fulltrycks turbo med SE paket, hur […]