Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då borde det räcka med en bit eltejp tex, hårt lindat, lär nog komma något estetisk snyggt att klämma fast på ratten så småningom, den funktionen vore nånting för mig, ska satsa på det nästa gång.
Hej Vänner,

Tack för alla smarta svar. Först fick jag mig ett gott skratt. Men faktum är att det funkar med grillkorven. Jag fick ta en lite större korv men väl fäst med eltejp så kör bilen själv numera - utan det där irriterande meddelandet. Det enda är att jag funderar på ytterligare förbättringar. Det första jag ska göra, för att blidka sambon, är att byta ut chorizon mot en mindre kryddstark körv! Tusen tack!
frebjo skrev:Hej Vänner,

Tack för alla smarta svar. Först fick jag mig ett gott skratt. Men faktum är att det funkar med grillkorven. Jag fick ta en lite större korv men väl fäst med eltejp så kör bilen själv numera - utan det där irriterande meddelandet. Det enda är att jag funderar på ytterligare förbättringar. Det första jag ska göra, för att blidka sambon, är att byta ut chorizon mot en mindre kryddstark körv! Tusen tack!
Underbart! Börja sälja korv-och-tejp-paket på nätet direkt! :D

Sjukaste jag läst
jcartel skrev:

Sjukaste jag läst
En frusen grillkorv funkar också på smartphonen och på volvos stora pekskärm då den har samma eletriska karakteristik som ditt finger. Kan vara bra att ha till hands så man slipper ta av sig handskarna för att navigera dessa.
VolvoB20 skrev:
jcartel skrev:

Sjukaste jag läst
En frusen grillkorv funkar också på smartphonen och på volvos stora pekskärm då den har samma eletriska karakteristik som ditt finger. Kan vara bra att ha till hands så man slipper ta av sig handskarna för att navigera dessa.
Jag antar att du skämtar men skärmen i bilen är inte kapacitiv utan använder infrarött ljus för att läsa av vad du gör med fingrarna. Du behöver faktiskt inte ens röra vid skärmen och det går utmärkt med handskarna på.
Klart jag skämtar. Jag anser att det inte finns någon bra kompromiss mellan att låta bilen eller föraren köra. Det ska vara antingen eller. Antingen ska föraren köra 100% eller så ska bilen klara att köra helt själv.

Om bilen klarar sig halvdant själv långa stunder men sedan blixtsnabbt lämnar över till föraren när det håller på.att gå åt helvetet är ingen bra mix, för reaktionstiden är kass i sådana lägen.

Om föraren dåsar i 10 minuter och det plötsligt dyker upp ett djur, en snöfläck täcker sidolinjerna, eller bilen tvärgirar in i mötande trafik för att det finns rester kvar av tillfälliga väglinjer från tidigare vägarbete. Att då lägga på föraren att komma in i matchen på en millisekund är inte bra.

Nä, systemet måste vara så bra att det klarar att köra själv till föraren själv bestämmer att man vill gå tillbaka till att ratta själv.
Prestige Performance

med andra ord kan man säga att Prestige perfo[…]

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]