Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Arne skrev:
börne skrev:Undrar varför så många stänger av då det inte händer nåt med dom även om dom fryser fast ?:-/

Mina har varit igång sen Aug 2013 i min ägo utan problem.
Det kanske inte är så trevligt att köra omkring med en backspegel mot sidorutan, där gör den ingen nytta.
Exakt så!
När det är som mest med snö och kallt då vill jag inte bryta i speglarna. På 33år har jag lärt mig hur material fungerar i olika temperaturer.
Allt kanske går. Skrapar aldrig sidorutorna max vindrutan om det är kris. Repiga glas vill jag inte ha. Jag kör aldrig torkaren bak, kör aldrig torkarna på vindrutan när det är tjockt med is och snö. Rengör aldrig strålkastarna när fronten är täckt med snö el is. Stannar bara vid en mack och sköljer av lyktorna. Alla gör såklart som man vill men gnäll inte när speglarna strejkar eller att torkarbladen har kort livslängd.
av Arne
Jag ser att du bor i Skåne. Ni har ju ändå inga vintrar där, skulle du däremot bo i norr där vi har ner mot -35 grader så skulle även du koppla bort infällningsfunktionen på speglarna. Vill man ändå vika in speglarna vid något tillfälle går det att göra manuellt genom att hålla in bägge knapparna samtidigt.
Användarvisningsbild
av Urbis
Jag har stäng av funktionen idag. Känns onödigt att riskera att motorn går sönder på en ganska banal funktion. Vill jag fälla in dem så är det ju enkelt via knapparna i dörren.
Användarvisningsbild
av Derank
Jag har haft funktionen avstängd sedan dag ett, ser absolut ingen vits med att speglarna vinklas in när man låser bilen, oavsett årstid, fattar inte vad man tänkte som konstruktör där.
Användarvisningsbild
av börne
Arne skrev:Jag ser att du bor i Skåne. Ni har ju ändå inga vintrar där, skulle du däremot bo i norr där vi har ner mot -35 grader så skulle även du koppla bort infällningsfunktionen på speglarna. Vill man ändå vika in speglarna vid något tillfälle går det att göra manuellt genom att hålla in bägge knapparna samtidigt.
Vi har jäkligt fuktigt här nere vilket ställer till det, när det varit plus & fryser kan dom sitta fast. När det väl är kallt ett tag så fungerar dom alltid.

Säger inte det är fel men många verkar ju stänga av bara för att. Alla som svarat bor väl inte där det är -35.
Användarvisningsbild
av keroan
Det är väl inte så ofta -35 i Norrland heller. Och fryspunkten är ju vid 0 grader C så om det är -5 eller -35 kvittar, det fryser vilket som.
Jag stänger också av automatiska infällningen vintertid.
Användarvisningsbild
av snepo
[quote="keroan"]Det är väl inte så ofta -35 i Norrland heller. Och fryspunkten är ju vid 0 grader C så om det är -5 eller -35 kvittar, det fryser vilket som.
Jag stänger också av automatiska infällningen vintertid.[/quote

Mina är avstängda får vara så till det är konstant plus grdaer
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Derank skrev:Jag har haft funktionen avstängd sedan dag ett, ser absolut ingen vits med att speglarna vinklas in när man låser bilen, oavsett årstid, fattar inte vad man tänkte som konstruktör där.
Ta bilen på semester ner till Spanien, så förstår du precis hur konstruktörerna tänkte!
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]