Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
Skulle tippa på att den är tiltbar och då är problemet löst. Hålen i panelen är inte heller något problem, troligen byter de överdelen innan vidareförsäljning.
Hoppas att vi får se dem på vägarna, men då även i Cross Country-version! Någon som vet när Polismyndigheten ska fatta beslut om ersättare till V/XC70?
Användarvisningsbild
av Perra83
JanneP77 skrev:Skulle tippa på att den är tiltbar och då är problemet löst. Hålen i panelen är inte heller något problem, troligen byter de överdelen innan vidareförsäljning.
Jag tror precis likadant.
För mig får Polisen göra vad dom vill med bilarna så länge dom kör Volvo.
Det blir ett jäkla gnäll sen om Polisen överger Volvo och väljer BMW istället. Ombyggnationer föder nya idéer som för utvecklingen framåt.
av KrilleW
Nädu, det är inga hål som fixas innan försäljning. All polisiär utrustning strippas av och säljs som de är.
Som lövet skrev så är hålen egentligen det minsta problemet på en f d polisbil.

Jag ska kika närmare på bilen om den finns kvar på jobbet ikväll när jag jobbar om det finns en tiltfunktion.

Och vad gäller beslut så tittar man på det just nu, så upphandling är på gång. Bilen skall testas för att utvärdera om den håller måttet nu.
Det köptes hos oss in en hel del XC70 på lager som står i garaget och väntar på att bytas ut, så det dröjer nog innan den blir verklighet isåfall.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Ja, du har rätt i att de troligen skiter i det men det lär inte vara några större problem att återställa för den som nu har lust att lägga de pengarna på en f d polisbil... Som du skrev tidigare, överdelen på instrumentpanelen är nog inte det största problemet... :D
av Lövet
När bilen säljs har den gått 30-40 tusen mil och är värd ~50.000kr. En ny instrumentpanel är inte värt det.
av MB77
KrilleW skrev:Vi fick kika närmare på V90 som radiobil på jobbet idag.
Bjuder på en interiörbild, om någon är nyfiken hur dom ser ut på insidan.
Kommer bli snygga hål för de som vill köpa begagnat sen :mrgreen:
15060206_10153954032551767_291719307_o.jpg
Herregud va bonnigt :-O) syftar då inte bara på de fyra bultarna, utan att sätta en skärm framför en annan. Det måste väl finnas en annan lösning för det.
Användarvisningsbild
av MartinS
Kan det kanske finnas speciell utryckningsprogramvara som ändrar utseendet på skärmen, så att bara den nedre delen används? Vore väl inte allt för komplicerat att ta fram av Volvo kan jag tycka?
av Lövet
Det är ju en prototyp. Just placeringen av skärmen kanske blir en av de grejer man kommer fram till måste ändras?
av KrilleW
MartinS skrev:Kan det kanske finnas speciell utryckningsprogramvara som ändrar utseendet på skärmen, så att bara den nedre delen används? Vore väl inte allt för komplicerat att ta fram av Volvo kan jag tycka?
Ytterst svårt att tro.
Dessutom är det bor dyrare än du kan tro att göra såna förändringar för ett par hundra bilar om året.
Dessutom så undviker man i största mån att den polisiära utrustningen inkräktar på bilens elsystem.
Att Polman går att vinkla låter mer logiskt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag ser inte hur det skulle kunna se så annorlunda ut. Redan nu är Polman framför vissa saker. På en VW-buss måste t.ex Polman vinklas upp för att komma åt stereo och massa annat.

Det som ändras är stereo och klimat och det lär kunna ändra som den sitter där. I andra fall lär det som sagt gå att vinkla upp skärmen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22
Bromsbelägg

Skulle också köpa ate, erkänt bra.

Motorbyte Volvo 240

Underdelen på en kontorsstol fungerar bra so[…]

Vad intervallen är vet jag inte men som Erik […]

Sitter fjädrarna rätt. Hade samma prob[…]