Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

De fungerar bra på vintern också. Någon gång ibland fryser någon fast, men den går inte sönder för det. Då får jag hjälpa den lite för hand, och sen är det bra igen.
av peos99
Stängde av mina i morse. Knastrade oroväckande när jag öppnade dörren. :x
av Assar63
På min förra bil V50 är jag osäker på om det ens gick att stänga av, och det var aldrig några bekymmer. Inte ens när det var underkylt och tjock skorpa på allt.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
Assar63 skrev:På min förra bil V50 är jag osäker på om det ens gick att stänga av, och det var aldrig några bekymmer. Inte ens när det var underkylt och tjock skorpa på allt.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Jodå, det görs via menyn i stereodisplayen.
av Denesfay
Dessutom om dom fryser fast så går motorn fortfarande fritt. För spegelhuset kopplas liksom ur drivningen. Sedan så får man vrida ut spegeln för hand tills det klickar till. Eller så hakar den i igen när man låser.
Användarvisningsbild
av P210
Har alltid funktionen på, har aldrig råkat ut för att de frusit fast - det kan knastra lite ibland vid väderomslag mellan tö och kallt, enda gången mina kan strejka är på sommaren(!) när vänster backspegel står mot solen en solig het dag på jobbets parkering, då tycker elmotorn att den är överhettad..
av Arne
börne skrev:Undrar varför så många stänger av då det inte händer nåt med dom även om dom fryser fast ?:-/

Mina har varit igång sen Aug 2013 i min ägo utan problem.
Det kanske inte är så trevligt att köra omkring med en backspegel mot sidorutan, där gör den ingen nytta.
Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]